Placering af installeret program
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 21-09-04 13:20

Når jeg via regDB søger placeringen af et program får jeg kun:

"%ProgramFiles%\Programfolder"

Hvordan kommer jeg videre og "dekoder" %ProgramFiles%?

Jeg ved godt, at det i mit tilfælde er "C:\Programs\", men hvordan
omsætter jeg %ProgramFiles% til deden faktiske sti???

Lars

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 21-09-04 14:07

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved godt, at det i mit tilfælde er "C:\Programs\", men hvordan
> omsætter jeg %ProgramFiles% til deden faktiske sti???

Hvad med HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProgramFilesDir ???

/klaus

Fra : Thor

Dato : 21-09-04 19:59

Hej Lars

Se her:

var
t : string;
begin
setlength(t, 100);
ExpandEnvironmentStrings(
'%ProgramFiles%', pchar(t), 100);

caption := t;

end;

"

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 22-09-04 07:04

On Tue, 21 Sep 2004 20:59:06 +0200, "Thor" <thor@thor.thor> wrote:

>Hej Lars
>
>Se her:
>

>var
> t : string;
>begin
> setlength(t, 100);
> ExpandEnvironmentStrings(
> '%ProgramFiles%', pchar(t), 100);
>
> caption := t;
>
>end;
>
>"

Ja, det ser lovende ud! Jeg prøver den af!

Tak for svaret!

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 22-09-04 07:06

On Tue, 21 Sep 2004 15:06:53 +0200, "Klaus Jorgensen" <kj@no.spam>
wrote:

>Hvad med HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProgramFilesDir ???
>
>/klaus

Det handler mere om - via kode - at omskrive den relative sti:
%Programfiles% til en faktisk sti

Men tak for svaret!

Lars