Ny-installation
Fra : Søren

Dato : 21-09-04 10:56

Imorgen har jeg tænkt mig at formattere, sætte nyt grafikkort i, ny printer,
opdatere bios på bundkortet - og hvad jeg ellers kan finde på for at gøre
den næste nyinstallation perfekt.
Derfor: Gode råd?
Jeg mener at have læst, at pci slotten lige under grafikkortet bør være tom,
da disse deler IRQ, og dermed kan det give problemer??
Og hvordan er det med bundkortets drivere? (ASUS p4p800 deluxe).Er der noget
om, at evt. chipsæt drivere skal installeres før noget som helst andet
(efter anbefaling fra ASUS)?? Hvor mange drivere/software skal der egentlig
være til bundkortet - kun til chipsættet? Eller har selve bundkortet egen
driver? (Derudover selvfølgelig evt. on-board LAN m.m. - det ved jeg godt.)
Og andre lignende gode råd, inden projektet går igang...?! "It`s gonna be
perfect this time..."
Tak for hjælpen.
Preben

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 21-09-04 12:31

Søren wrote:
> [...]
> opdatere bios på bundkortet - og hvad jeg ellers kan finde på for at gøre

Du bør nok overveje at hente de nyeste drivere fra Asus' website (på
forhånd), hvis de er nyere end dem på din cd - har selv lige installeret
et Asus P4P800-E Deluxe og det fungerede perfekt!

Mvh Tommy

Fra : Søren

Dato : 21-09-04 14:44

- har selv lige installeret
> et Asus P4P800-E Deluxe og det fungerede perfekt!

Præcis hvad var det du installerede? Driver til chipsettet Er det sådan en
fil, der hedder *.inf el,lign??
USB drivere behøver ikke opdateres, så vidt jeg kan se, hvis man har XP sp1.
Hvad med processoren - har den også drivere, som bør opdateres??
/preben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-09-04 19:14

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4P800%20Deluxe&Type=Drivers