Opgraderet hastighed har betydet fald i ha~
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 21:47

Jeg her fået opgraderet min bredbåndsforbindelse fra 512/128 -> 2048/256.

Nu er hastigheden faldet helt vildt. TDC's målinger viser at min linie er
super men faktum er at jeg er nede på en download hastighed på ca. 5Kbps.

Jeg har checket for spyware o.lign. Haft genstartet router o.s.v...men intet
hjælper.

Med et testprogram ser det ud til at upload hastigheden er fin. UDP download
kører som en 2 Mbit men TCP download er nede på en 60 Kbit forbindelse.

Er der nogle der har et godt forslag ?

Med venlig hilsen Carsten

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-09-04 23:23

"Carsten" <vidt> wrote in message
> [...]
> download
> kører som en 2 Mbit men TCP download er nede på en 60 Kbit forbindelse.

Har du en router på, eventuelt en Speedstream 2601 ?

--
Søren Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 23:27

Hej Søren,

Ja, jeg har en trådløs router på. D-Link 614+

Jeg har prøvet at resette routeren, men det er stadig samme hastighed.

Carsten

Fra : Sørensen

Dato : 21-09-04 01:12

"Carsten" <vidt> skrev i en meddelelse
> Hej Søren,
>
> Ja, jeg har en trådløs router på. D-Link 614+

Har Du prøvet at køre uden routeren ?

vh.
Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 07:06

Jeg har lige prøvet uden router....Og hu hej hvor det kører

2 Mbit forbindelse lige i gennem.

Hva sørensen kan der så være galt? Routeren er sat op som standard

Carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-09-04 08:55

On 2004-09-21, Carsten <> wrote:
> Jeg har lige prøvet uden router....Og hu hej hvor det kører
>
> 2 Mbit forbindelse lige i gennem.
>
> Hva sørensen kan der så være galt? Routeren er sat op som standard

For billig router. Kører du noget filter på den? Den har sikkert en for
lille cpu til at kunne filtrere 2Mbit. Eller en anden komponent der ikke
lige kan klare mosten.

Thomas

Fra : Anders S.

Dato : 21-09-04 14:27

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> For billig router. Kører du noget filter på den? Den har sikkert en for
> lille cpu til at kunne filtrere 2Mbit. Eller en anden komponent der ikke
> lige kan klare mosten.

Kontakt D-Link support.
dlink.dk der findes et tlf nummer du kan ringe på

--
MVH
Anders S..

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-09-04 13:58

Thomas S. Iversen wrote:

> For billig router. Kører du noget filter på den? Den har sikkert en for
> lille cpu til at kunne filtrere 2Mbit. Eller en anden komponent der ikke
> lige kan klare mosten.

FWIW, Jeg har selv en D-Link 614+ med diverse opsætninger af virtuelle
servere, url-blocking m.m. på en TDC-2Mbps linie. Den kører, og har kørt,
uden problemer i nogle år.

Stig Johansen

Fra : Brian Hinsby

Dato : 22-09-04 11:10

Hey Søren

Er der noget specielt ved Speedstream 2601.

Har nemlig selv denne og har oplevet samme problem som Carsten..

Hilsen
Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-04 11:38

Brian Hinsby skriver:

> Er der noget specielt ved Speedstream 2601.

Ja, processoren i den er ikke for hurtig.
Laver du forwardine af porte til forskellige adresser på en 1 eller 2
Mbit linje kan den godt "hoste lidt"

> Har nemlig selv denne og har oplevet samme problem som Carsten..

Har i lang tid kørt med SS2601 på en 2Mbit linje uden problemer....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Hinsby

Dato : 22-09-04 12:17

Og hvordan løses det lige ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-04 12:41

Brian Hinsby skriver:

> Og hvordan løses det lige ??

Ved at lade være med at lade være med at forwarde porte.

Eller smide 2601'eren væk !

Fra : Christen Fihl

Dato : 23-09-04 08:49

> Eller smide 2601'eren væk !
Nu er den måske lånt til 10 kr om måneden.
Så det er dyrt at smide væk, da erstatningsprisen nogle gange er ret høj,
når den dag kommer...

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-04 08:54

Christen Fihl skriver:

> Nu er den måske lånt til 10 kr om måneden.

Tænk, det er jeg ikek sikker på. Jeg har hørt at der ikek opkræves 10
kr/md længere !

> Så det er dyrt at smide væk, da erstatningsprisen nogle gange er ret høj,
> når den dag kommer...

Ja, okay, smide den i kassen og op på lofte

Fra : Brian Hinsby

Dato : 23-09-04 09:33

Hey

Nogen der kunne hjælpe med mig med hvordan internettet så skal tilsluttes.
Har forsøgt at frakoble Speedstream 2601, men kan sgu ikke rigtigt finde ud
af det

På forhånd tak

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-04 09:38

Brian Hinsby skriver:

> Nogen der kunne hjælpe med mig med hvordan internettet så skal tilsluttes.
> Har forsøgt at frakoble Speedstream 2601, men kan sgu ikke rigtigt finde ud
> af det

Jo, hvis du lige finder ud af, hvilken gruppe vis skal fortsæte i. Jeg
foreslår tele.internet.adsl. (har sat FUT til gruppen), det er ikek så
pænt at crossposte til pågældende gruppe, da det er en lukket gruppe
for tdc kunder.

Hvilken type forbindelse har du (PPPoE, DHCP eller ??