ekstra harddisk
Fra : Michael Lund

Dato : 12-05-01 23:52

Har lige monteret en Creative 30Gb hd. på min søns computer, men den
fremkommer ikke under "denne computer". Under bootning kan jeg se at den
bliver korrekt nævnt som second master.

Skal der foretages flere ændringer af opsætning eller hvad?

På det A4 ark der følger med står der bare at den plugges i og så kører det,
selvfølgelig lige efter at man har sat dipswitchen rigtigt.

Computeren kører Win98 2´udgave.

Mic.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-05-01 23:51

"Michael Lund" <miclu@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det,
> selvfølgelig lige efter at man har sat dipswitchen rigtigt.

Du har nok glemt, at Fdiske og formatere den.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Michael Lund

Dato : 13-05-01 00:09

Øh Fdisk og formatering?

Har du en hurtig vejledning?

Jeg har lige set på en hjemmeside at en ekstra harddisk SKAL sidde som
primary slave efter harddisk 1 og det gør denne ikke.

Hilsen
Michael

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-05-01 00:14

On Sun, 13 May 2001 01:08:38 +0200, "Michael Lund" <miclu@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har lige set på en hjemmeside at en ekstra harddisk SKAL sidde som
>primary slave efter harddisk 1 og det gør denne ikke.

En ekstra harddisk kan sidde alle andre steder en som primær master.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Guzz

Dato : 13-05-01 01:46

start din pc op med en win98 boot diskette,når du har prompten a:\
skriver du fdisk og vælger j for stor harddisk dernæst skal du lave en
primær partion (1) og så kører det ..du skal så formatere din harddisk
bagefter så skulle det virke

hilsen

H.R

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 04:59

Bare en idee! Tag at del den op i flere partitioner. Dvs flere drev! Det gør
harddisken mere overskuelig og "vist nok" lidt hurtigere. Du skal bare følge
vejledningen i Fdisk.

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screew you self!!!!
..
..

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-05-01 10:20

Om man skal dele den op afhænger vel en del af hvad den skal bruges
til! Det giver helt klart en mere overskuelig HD, men hvis der er tale
om store datamængder ( - som man vel efterhånden har idag ) så synes
jeg ikke man skal partitionere for meget. Jeg bruger aldrig selv
partitioner mindre end 30Gb mere, da spil og film og hvad man ellers
har liggende idag fylder ret meget.

Har man kun en disk _skal_ man lave 2 partitioner en til styresystem
- flere ved flere styresystemer ) og en til resten, da dette gør
livet meget nemmere når man skal geninstallere.

Mvh. Brian

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 11:01

Jeg vil godt give dig "næsten" ret! Men i mit tilælde bruger jeg 2
styresystemer (dvs. 2 partitioner), en til private ting og en åben
ftp-server (4 i alt). Jeg syntes helt klart det er den bedste måde jeg har
fået den delt på(Til mit forbrug altså!).

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 13-05-01 11:49

Det var jo lige dét der skulle til.

Tak for hjælpen til alle, man må sige at den medfølgende A4 side ikke er
særlig fyldestgørende.
Det var for iøvrigt ikke Creative, men en Samsung HD.

Mic.