Løbslængde på 12'er
Fra : Per Jensen

Dato : 20-09-04 18:07

Er der nogen der kan huske, hvor kort løbet må være på en 12'er og stadig
være lovligt??

Per.

Fra : Peder Porse

Dato : 20-09-04 22:43

Jeg kan ikke huske det, men jeg kan finde det i Lov om våben og
eksplosivstoffer på Retsinfo:

§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der
har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan
uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og
anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst
er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,

Går ud fra det er det, du mener med at "være lovlig"
pp

Fra : Per Jensen

Dato : 20-09-04 22:58

Det var lige det, tak Peder.

Per,

Fra : Peder Porse

Dato : 21-09-04 18:15

Per Jensen wrote:
> Det var lige det, tak Peder.
>
> Per,

Du er altid velkommen..
pp

Fra : Mopse1100xx

Dato : 29-09-04 22:43

55 cm

Fra : Arnold Hansen

Dato : 25-09-04 13:49

55 cm.
Arnold

Fra : Per Jensen

Dato : 27-09-04 07:53

Tak for svarene, så vil jeg finde en af de gamle haglbøsser frem og korte
den ned. Den skal bruges på eftersøg af vildsvin i
Sverige. Er ret effektiv mod grissebasserne, hvis man kommer er putter en
ordentlig "prop" i.

Per.

Fra : Arnold Hansen

Dato : 28-09-04 19:33

Hej igen Per

De 55 cm. gælder i Danmark.
Jeg ved ikke om det også gælder i Sverige, måske en anden kan hjælpe.

Fra : Lars Haugaard

Dato : 29-09-04 07:11

Hej Per.
Så vil jeg da bare ønske dig knæk og bræk.
Personligt ville jeg dog nok foretrække lidt mere end bare to "propper" når
jeg skal eftersøge vildsvin...

Bedste hilsner

Lars Haugaard

www.haugaard.org

Fra : Claus Johannsen

Dato : 29-09-04 10:09

> [...]
> den ned. Den skal bruges på eftersøg af vildsvin i
> Sverige. Er ret effektiv mod grissebasserne, hvis man kommer er putter en

Jamen hvorfor ikke gøre det lidt mere spændende!
Ligesom i gamle dage, og stadig gør på New Zealand, stikker dem med en stor
kniv, eller hirschfænger. Så sparer du da ofring af din 12 er`.

Svenskerne kan heller ikke li at der går for meget kød til spilde.

Claus

Fra : Per Jensen

Dato : 29-09-04 15:46

Nu er det jo ikke svenskerne der skal have kødet, vel!! Desuden vil jeg
hellere have at vildsvinet kommer til skade
istedet for mig selv. Og brennekekugler laver ikke så store huller, specielt
ikke hvis der ikke er gennemskud.

Per.