Mor-ros gir psykose - evt. genialitet
Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-04 17:41

Mor-ros gir psykose - evt. genialitet

"I mors fantasirige er hendes spædbarn en konge", skrev Freud, og andre
havde før ham kortlagt kimen til storhedsvanvid - at mødre kalder det
kærligt at lyve til barnet, at det er og blir GENI.

" Vi er alle genier,til vi fylder ti."
Aldous Huxley.

"If children grew up according to early indications, we should have nothing
but geniuses". Goethe

Derfor går vi alle rundt og overvurderer os selv indadtil, men vi hykler
beskedenhed udadtil.

Nogle kan tackle denne skitzo.

Nogle få bliver genier.

Roden til megen sindsyge og endnu mere klynk, kræve, dømme syge og
forurettethed og rethaveriskhed ligger i mors foragtelige smiger og ros.

Nogle få heldige havner i et miljø hvor selvovervurderingen driver dem til
flid og sandhedssøgning, så de virkelig bliver geniale videnskabsmænd eller
kunstnere eller investorer eller generaler eller politikere.

Det geniale menneske er det , der har øje for det, der
ligger for fødderne af det . Johann Mohr

Det døde geni er mere i live end vi er. Shakespeare

Det er intent geni uden en smule galskab.
Aristoteles

En populær forfatter skriver, hvad folk tænker. Et geni
indbyder dem til at tænke noget andet.
Ambrose Bierce

Nøden er geniets drivfjeder. Honoré de
Balzac

The concept of genius as akin to madness has been carefully fostered
by the inferiority complex of the public. Ezra Pound

The principal mark of genius is not perfection but originality, the
opening of new frontiers. Arthur Koestler (1905-1983)
Hungarian Born British Writer

True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain,
hazardous, and conflicting information
Winston Churchill (1874-

What is genius? To aspire to a lofty aim and to will the means
to achieve it.

Genialitet er én procent inspiration og 99 procent transpiration.
Friedrich Hebbel

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 20-09-04 19:51

Den er fin med dig, Adrian Mole

Sifs mor

Fra : Jacob Lindquist

Dato : 20-09-04 22:14

> Mor-ros gir psykose - evt. genialitet

Jeg kan så forstå, at din mor roste dig til skyerne som barn - af ren
nysgerrighed, tillader jeg at spørge, er du så betegnet "geni" eller
"skizo" - bare som kuriosum til dit indlæg.

--
Jacob

Fra : JIB

Dato : 21-09-04 09:30

"Jacob Lindquist" <el_jakeN0spam@hotmail.com> wrote in message

> Jeg kan så forstå, at din mor roste dig til skyerne som barn - af ren
> nysgerrighed, tillader jeg at spørge, er du så betegnet "geni" eller
> "skizo" - bare som kuriosum til dit indlæg.

Jeg vil godt komme med et bud...

Mvh JIB