P4 strømforsyning
Fra : Kasper Bøggild

Dato : 20-09-04 13:21

Hej alle.

Et kort spørgsmål angående de nye strømstik der findes på bundkort til
Pentium 4 og Celeron D. Er det et must for at kunne køre med de nyere
processorer? Min strømforsyning har nemlig ikke dette 4-benede stik, og da
jeg har lidt problemer med at boote op på en ny Intel Celeron D tænkte jeg
at det måske var det der lavede ballade?

mvh
Kasper

Fra : Leony

Dato : 20-09-04 13:32

"Kasper Bøggild" <sep04@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og da jeg har lidt problemer med at boote op på en ny Intel Celeron D
> tænkte jeg at det måske var det der lavede ballade?

Nogle bundkort kan starte uden P4-stikket er sat i.
Det er dog mit indtryk at det gælder en meget lille håndfuld boards.

Du kan købe en adapter hos Studiedata (sikkert også andre steder):
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CAES901&Fane

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-04 21:04

Leony wrote:
> Nogle bundkort kan starte uden P4-stikket er sat i.
> Det er dog mit indtryk at det gælder en meget lille håndfuld boards.

Det kan mit Gigabyte... dog til en lavere ydelse end hvis stikket sidder
i. Ved heller ikke hvor sundt det er i længden - det kan være den
trækker alt hvad den kan en anden vej, som måske ikke kan tåle det i
længden.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : danni plougmann

Dato : 20-09-04 21:17

> [...]
> jeg har lidt problemer med at boote op på en ny Intel Celeron D tænkte jeg
> at det måske var det der lavede ballade?

jeg er 99% sikker på det er det der laver balladen
hvis p4 stikket er på bundkortet så ja så skal det bruges.
nogle bundkort er der oxo et stik til et molexstik

du må ud og finde dig en ny strømforsygning, helst ikke under 350w

Fra : Sander

Dato : 22-09-04 04:24

Godt tænkt, løsningen giver så sig selv, nu Psu.

Sander.