Arkivonline og EZGet
Fra : K. Haaning Andersen

Dato : 20-09-04 09:53

På baggrund af den debat der har været her i gruppen af Statens Arkiver og
arkivonline behandling af EZGet, har jeg i dag sendt folketingsmedlem og
kulturudvalgsmedlem Bodil Kornbæk fra Kristendemokraterne en redegørelse, og
hun har lovet at tage op med Kulturministeren

Venlig hilsen

K. Haaning Andersen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 24-09-04 20:23

On Mon, 20 Sep 2004 10:53:19 +0200, "K. Haaning Andersen"
<k.haaning.andersen@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>kulturudvalgsmedlem Bodil Kornbæk fra Kristendemokraterne en redegørelse, og
>hun har lovet at tage op med Kulturministeren

Jeg frygter desværre, at der ikke kommer en hel masse ud af det. Når
ministeren bliver konfronteret med sådan et spørgsmål, så vil han
(helt korrekt) indhente en ekspertudtalelse, før han svarer.
Eksperterne på området er naturligvis de ansatte på projektet.

De vil naturligvis fortælle ministeren, at problemet er
"massedownloads" og at serveren bestemt ikke er grotesk
underdimensioneret. De vil også åbenbart også fortælle ham, at
mikrokortene ikke har nogen gråtoner, og at det derfor er fint at
scanne i sort-hvid. Det vil ministeren så svare i udvalget, og dermed
slutter sagen, da udvalget næppe vil indhente en vurdering fra en
uafhængig (rigtig) ekspert.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 08-10-04 11:17

On Fri, 24 Sep 2004 21:22:46 +0200, Lars J. Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

> [...]
>(helt korrekt) indhente en ekspertudtalelse, før han svarer.
>Eksperterne på området er naturligvis de ansatte på projektet.

Det er ikke MIN erfaring, og Brian véd udmærket godt, at der er tifold
mere ekspertise "derude" end indenfor... )

Nu havde jeg ellers lige hæftet mig ved, at du tilsyneladende var på
brugernes side i det her spørgsmål....? )

Venligst
John

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 10-10-04 10:40

On Fri, 08 Oct 2004 12:17:03 +0200, John Drage Thomsen
<sir_john@vip.cybercity.dk> wrote:

>Nu havde jeg ellers lige hæftet mig ved, at du tilsyneladende var på
>brugernes side i det her spørgsmål....? )

Jamen så har du misforstået noget. Det handler ikke om, at være på
"nogens side". Det handler om at skabe en fornuftig dialog mellem alle
berørte parter, og derigennem nå frem til et godt og brugbart resultat
- sådan som det er sket omkring KIP.

Problemet er, at AO tilsyneladende ikke ønsker nogen dialog, og det
tillader jeg mig at skælde ud over; men realistisk set tror jeg
desværre ikke, vi opnår noget ved det.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-09-04 09:40

"K. Haaning Andersen" <k.haaning.andersen@tiscali.dk> skrev Mon, 20 Sep
2004 10:53:19 +0200

> [...]
>kulturudvalgsmedlem Bodil Kornbæk fra Kristendemokraterne en redegørelse, og
>hun har lovet at tage op med Kulturministeren

Selvom det dengang handlede mere om selve kvaliteten end om
tilgængeligheden, så skal de to ting jo dog ses i sammenhæng.

Så jeg vil opfordre dig til at også at sende hende Jens V. Olsens
refereat af mødet mellem DIS-Danmark og LAV den 5. maj 2004.
http://jvo.dk/DIS_20040505.htm

JVO er ingeniør og har selv i en menneskealder været edb- og It- mand i
en større offentlig institution (Risø).

Han er desuden kendt som en meget erfaren slægtsforsker, der også har
arbejdet i detaljer med billedbehandling mv. Så hans opfattelse af
tingene bør tillægges en vis vægt i den her sammenhæng.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred