SCSI....
Fra : Hans J. Jørgensen

Dato : 20-09-04 07:53

Hej.
Jeg ved ikke om det er den rette gruppe jeg henvender mig til her? Jeg har 2
stk. SCSI maskiner, hvor jeg har problemer med den ene.
Når jeg skal installere SCSI Controller på den maskine der har SCSI HDD,
skal jeg installere driveren sammen med installering af
styre system. Den jeg har problemer med, har kun SCSI Controller til en SCSI
Filmscanner (Nikon LS-2000). Jeg kan ikke få den
til at køre korrekt. Jeg har dog ikke prøvet at installere driver sammen med
styresystem, tror I at det kan være fejlen? Jeg mener dog,
at når den maskine jeg bruger til scanneren, er en ren IDE med Win98SE, så
skal den ikke installeres sammen med styresystemet.
Er der nogen her i gruppen der har en ide??

M.V.H.

Hans J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 10:22

Hans J. Jørgensen wrote:

> [...]
> til at køre korrekt. Jeg har dog ikke prøvet at installere driver
> sammen med styresystem, tror I at det kan være fejlen? Jeg mener dog,

Flå controlleren ud under installation og vent med at montere den igen
til systemet er oppe at køre

Jesper G. Poulsen

Fra : René Jensen

Dato : 20-09-04 14:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> Flå controlleren ud under installation og vent med at montere den igen
> til systemet er oppe at køre

Hvis jeg læser den oprindelige tråd korrekt, så vil jeg da mene at det
ikke er det klogeste medmindre han har to SCSI-controllere, hvilket jeg
ikke går ud fra, installeret i maskinen. Det bedste ville være bare være
at terminere den eksterne udgang og pille filmscanneren fra, og bagefter
styresystemet er installeret, sætte filmscanneren tilbage i controlleren.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 16:41

René Jensen wrote:

> Hvis jeg læser den oprindelige tråd korrekt, så vil jeg da mene at
> det ikke er det klogeste medmindre han har to SCSI-controllere,

Han har 2 maskiner. En med SCSI-diske og en med SCSI-scanner. Den med
scanneren gør knuder under installation.

Ud med kortet. Installer maskinen. I med kortet.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans J. Jørgensen

Dato : 20-09-04 17:55

> [...]
> scanneren gør knuder under installation.
>
> Ud med kortet. Installer maskinen. I med kortet.

Hej Jesper.

Mener du at jeg skal installere Win98SE, mens jeg har SCSI Controlleren i
maskinen, og under
installeringen af Win98 installerer SCSI controller driveren, i den del af
Win98 installeringen, hvor den
spørger efter "Third Party Driver"?

Med venlig hilsen.

Hans J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 18:11

Hans J. Jørgensen wrote:

> Mener du at jeg skal installere Win98SE, mens jeg har SCSI
> Controlleren i maskinen, og under

Du har en maskine med scanner og dertil bruger du en SCSI-controller,
ikk'?
Denne SCSI-controller anvendes ikke til andet, vel?

Derfor behøver den ikke at sidde i maskinen mens OS'et installeres.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans J. Jørgensen

Dato : 20-09-04 18:07

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> styresystemet er installeret, sætte filmscanneren tilbage i controlleren.

Hej Renè.

I selve scanneren er der en terminering, kan den ikke bruges som
terminering? Er det rigtig forstået, at både du og Jesper mener at jeg skal
geninstallerer Win98SE for at få driveren til at fungerer? Jeg har nu på
Nikons hjemmeside set at der er kommet ny Software og driver, til både Win
2k og XP, hvilket der ikke har været før. Jeg er godt nok i tvivl om, om jeg
skal til at investere i et nyt styresystem.

Med venlig hilsen.

Hans J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 18:13

Hans J. Jørgensen wrote:

> terminering? Er det rigtig forstået, at både du og Jesper mener at
> jeg skal geninstallerer Win98SE for at få driveren til at fungerer?

Nej. Fjern driveren og fjern kortet. Genstart. Luk ned. Montér kortet
og start maskinen.

Jesper G. Poulsen