Hvad nu?
Fra : Malene P

Dato : 19-09-04 19:35

Det sker nu oftere og oftere, at min browser (IE61) totalt ignorerer, hvad
jeg skriver i adresselinien -den skriver bare "udført" og kommer ikke
længere. Lige nu er det edbpriser.dk -kan kun komme ind ved at bruge Google
og klikke på det første link. Hverken Kaspersky 4.5 eller Ad-Aware finder
skidt -men et eller andet MÅ da være galt? Nogen bud?

mvh
Malene P

Fra : Robert Jensen

Dato : 19-09-04 19:48

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og klikke på det første link. Hverken Kaspersky 4.5 eller Ad-Aware finder
> skidt -men et eller andet MÅ da være galt? Nogen bud?

meget svært at sige, men når nu det er en sikkerhedsgruppe, så vil jeg ud
fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt anbefale dig at skifte til en alternertiv
browser.
selv vil jeg gerne anbefale firefox.

alt det snavs jeg havde med ieg havde med ie før i tiden, er nu så godt som
væk.

så måske kunne det løse dit problem.

/Robert

Fra : Malene P

Dato : 19-09-04 20:09

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:414dd3d8$0$260$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> meget svært at sige, men når nu det er en sikkerhedsgruppe, så vil jeg ud
> fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt anbefale dig at skifte til en
alternertiv
> browser.

Siger du hermed mellem linierne, at der er lusk med Microsoft???

mvh
Malene P

Fra : Kasper Dupont

Dato : 19-09-04 21:02

Malene P wrote:

> Siger du hermed mellem linierne, at der er lusk med Microsoft???

Der blev vist ikke sagt noget om lusk, kun at deres
browser var for ringe. Det får mig straks til at
tænke på to citater:

Never attribute to malice that which can
be adequately explained by stupidity.

Microsoft isn't evil, they just make
really crappy operating systems.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);

Fra : B.S.

Dato : 19-09-04 23:21

Jeg ville forklare sådan:

For testens skyld gjorde jeg følgende - installerede ren win xp med
alle patches og updates - browsede igennem 10 sider med warez og cracks
- hentede 10 downloads - og scanede bagefter windows med ad aware -
fandt 113 filer der "ikke skulle være der".
Reinstallerede windows og gjorde det samme med firefox browser - ad
aware fandt ingenting !!!

Stort set alt snavs på nettet er rettet mod kendte (og mindre) kendte
huller i windows/Internet explorer.
Siden jeg begyndte at bruge Firefox som browser og thunderbird som
mail/newsgroups program - alt snavs forsvandt.

For mit vedkomende - aldrig igen IE (er desværre ikke nørded nok til
linux *SS*)

Fra : Salva

Dato : 21-09-04 20:55

> [...]
> Siden jeg begyndte at bruge Firefox som browser og thunderbird som
> mail/newsgroups program - alt snavs forsvandt.

Har du ikke problemer med at se nogle af websiderne i Firefox?
Jeg installerede Firefox men kunne ikke se alle sider. Måske fordi
websiderne ikke havde valideret html-kode. Måske det er blevet bedre i den
nye version.

-Salva

Fra : B.S.

Dato : 22-09-04 12:31

Salva wrote:

> [...]
> Jeg installerede Firefox men kunne ikke se alle sider. Måske fordi
> websiderne ikke havde valideret html-kode. Måske det er blevet bedre i den

Der er stadig problemer (med f.eks. www.danskgolf.dk) med kan løses med
en Firefox extension (åben i Internet explorer) - men det er meget små
antal sider der ikke fungerer.