Installere Windows på en linuxbox
Fra : ao

Dato : 19-09-04 18:19

Hej alle

Jeg har besluttet mig for at smide en w2k på min linux for at kunne
spille et par spil og bruge et par andre programmer.

Der er kun 1 disk, og der ligger en Debian på et par partitioner og en
grub i mbr.

Så vidt jeg husker napper windows lystigt løs på partitioner og mbr, så
er der nogen der har en god ide til hvordan jeg får den smidt på, og
rettet grub til.

Jeg har prøvet før men det var lin på win og ikke omvendt...

Mvh
Anders

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-09-04 23:24

Heldigvis fandt ao <ao@local.host.dk> tastaturet og skrev i
> [...]
> og rettet grub til.
>
> Jeg har prøvet før men det var lin på win og ikke omvendt...

svjh vil win gerne skrive en bootloader - så sørg for at have en bootfloppy
(evt. en knoppixCD) ved hånden og så kør grubinstall igen efter winstall, så
skulle det virke

/carsten