hurtigst?
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-09-04 15:11

hvad er hurtigst en 233 mhz pentium eller 300 amd k6-2??? (begge med samme
ram..)

spørger da jeg har to gamle computere hvoraf mine forældre skal bruge den
ene... spørgsmålet er bare om pentiummen ikke burde være hurtigere..

begge pc'er er gamle IBM ...

/Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-04 15:47

(-Peter-) wrote:

> hvad er hurtigst en 233 mhz pentium eller 300 amd k6-2??? (begge med
> samme ram..)

Jeg tror ikke der er den store forskel...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-09-04 16:05

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> spørger da jeg har to gamle computere hvoraf mine forældre skal bruge den
> ene... spørgsmålet er bare om pentiummen ikke burde være hurtigere..

Ud over at K6'eren er knap 25 % hurtigere i rå ydelse, har den også en
standard FSB på 100 MHz, hvor Pentium'en har en på 66 MHz.

Så K6'eren burde være den hurtigste.

Men hvis du lægger andet end Win 98 på, vil den nok være dræbende langsom
uanset hvad

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-09-04 16:17

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> writes:

> [...]
>
> Så K6'eren burde være den hurtigste.
>
> Men hvis du lægger andet end Win 98 på, vil den nok være dræbende langsom

Nej, med Linux på (f.eks. SME/E-smith) fungerer den fint som en
firewall

Kai

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-09-04 16:18

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Det ved jeg.

Men jeg går ud fra at forældrene må være mest "trygge" i Windows verdenen

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 20-09-04 07:44

Okay...

det lyder godt, for så skal jeg ikke lave noget om - kører med amd'en, men
mente bare at der i tidernes morgen var snak om at petium processorer var
LANGT hurtigere...

/peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 07:59

(-Peter-) wrote:

> det lyder godt, for så skal jeg ikke lave noget om - kører med
> amd'en, men mente bare at der i tidernes morgen var snak om at petium
> processorer var LANGT hurtigere...

I gamle dage havde AMD en langsom FPU. Det er dog tvivlsomt hvor meget
dine forældre skal bruge FPU.

Jesper G. Poulsen

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 20-09-04 18:51

FPU???

/peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-04 19:11

(-Peter-) skrev:

> FPU???

Floating Point Unit

PS: Husk din citatteknik

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 20-09-04 20:08

Den Mon, 20 Sep 2004 19:50:45 +0200, "\(-Peter-\)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> skrev:

>FPU???

1 min. søgning på Google:

http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul3e10.htm#fpu