Inspiration til tidsstyret billedvisning..~
Fra : Brian Ax

Dato : 19-09-04 14:16

Hej Alle,

Jeg er kommet ved tanken om at lave en lille program (D5) der kan vise et
billede i et foruddefineret tidsinterval, fx 10 sec, hvorefter det skal vise
et andet i en serie - lidt som et udvidet slideshow.
Oven på dette vil jeg gerne kunne vise denne serie på fx 10 billeder på et
bestemt tidspunkt på dagen.

Nogen der har en god ide til en fed måde at gøre dette på ?

På forhånd tak.
VH
Brian

Fra : Harald

Dato : 19-09-04 18:16

"Brian Ax" <black-gold(NOSPAM)@natteliv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt tidspunkt på dagen.
>
> Nogen der har en god ide til en fed måde at gøre dette på ?

Gøre hvad, styre tiden, gemme de forskellige billede serier eller noget helt
andet?

Mvh
HK

Fra : Brian Ax

Dato : 19-09-04 20:40

Det er mere omkring det at styre tiden i forhold til hinanden,
alt det andet har jeg på plads, men er lidt lost med tiden.

VH
Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 19-09-04 21:31

Brian Ax wrote:

> [...]
> vise et billede i et foruddefineret tidsinterval, fx 10 sec,
> hvorefter det skal vise et andet i en serie - lidt som et udvidet

Smæk en Timer på. Eller bedre:

1) lastTime:= Now.
2) Hent et billede ind i hukommelsen (store JPEGs tager lidt tid)
3) Vent (lastTime - Now + 10_sekunder)
4) Vis billedet
5) Gå til 1

Det burde give konsistent ventetid uafhængigt af billedstørrelsen,
under forudsætning af at det tager mindre end 10 sekunder at hente et
billede.

> Oven på dette vil jeg gerne kunne vise denne serie på
> fx 10 billeder på et bestemt tidspunkt på dagen.

if Tidspunkt_på_dagen>Frac(Now) then
Sæt en Timer til at fyre om Frac(Tidspunkt_på_dagen-Now)
else
Sæt en Timer til at fyre om Trunc(Now+1)-Now+Tidspunkt_på_dagen

onTimer: Stop timeren, start billedvisning, gå til 1

> Nogen der har en god ide til en fed måde at gøre dette på ?

Apples OSX har en rigtig lækker slideshowscreensaver hvor billederne
fader hen over hinanden, samtidig med at der forstørres eller
formindskes.

Jeg prøvede i sin tid at lave noget lignende til Windows, men der kom
aldrig ud over teststadiet. Det jeg nåede at få lavet demonstrerer dog
ideen ganske udmærket: http://ekot.dk/programmer/yaswogle/