sommereksem / myggestikk
Fra : Tonje

Dato : 12-05-01 21:31

Nordlandshesten min har sommereksem...og han begynner nå å bli plaget av
kløende
myggstikk...(ingen tegn til eksem enda).. Men han klør endel. Er det noen
som har tips
om hva jeg kan smøre på/ spraye på for å holde mygg/fluer/knott borte?? Noen
tips
om hva jeg kan spraye på "hans private deler"... han får myggestikk der
også.

Tonje

Fra : Tina

Dato : 13-05-01 08:44

Klister ham godt ind i pattesalve hver dag, det plejer at hjælpe. Fluer mm.
kan ikke side fast og det køler også.

Tina

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 13-05-01 21:25

Hej Tonje....

Jeg vil klart anbefale dig at bruge Aloe Vera. Det virker beroligende på
huden og indeholder ikke kemiklaier som f.eks pattesalve (forudsat at du
bruger det rigtige).
jeg har selv islændere med sommereksem, som jeg behandlermed Aloe Vera. Jeg
har en spray, det kan sprøjtes direkte på de angrebne områder og bar hud.
Den virker beroligende og køestillende. Herudover smører jeg med en Aloe
Vera gelly, der er 99% ren Aloe Vera.

Du kan købe produkterne her: http://www.bevema.synonym.dk

Skrive til mig, hvis du gerne vil have uddybet brugen af produkterne eller
har andre spørgsmål.

Med venlig hilsen
Bettina
P.S. Ja, jeg forhandler selv produkterne, men bruger dem også flittigt til
mine dyr, mig selv og min familie

Fra : Lotte de Richelieu

Dato : 14-05-01 10:12

Hej Tonje

Du kan også give din hest masser af hvidløg. Insekter bryder sig ikke om
smagen/lugten, så de holder sig væk.

Med venlig hilsen
Lotte

Fra : Iben Holst

Dato : 15-05-01 11:00

Hej Tonje !

Jeg vil også anbefale Aloe Vera som kløestillende og sårhelende på hesten.

Til at jage insekterne på flugt, kan jeg anbefale et hjemmebryg: 1/2 stærkt
brygget sort thé + 1/2 æbleeddike og så tilsættes x-antal hvidløgs fed.
Jeg har de sidste 3 år haft meget god erfaring med denne blanding, men den
kan altså godt svie en lille smule i øjnene, så hvis du benytter dén, så pas
på både dine egne og hestens.
Jeg sprøjter det på med en forstøver, men en klud er sikkert lige så god
hvis din hest ikke kan lide lyden.

Man kan yderligt hælde lidt æbleeddike i drikkevandet, men hér skal man
passe på at hesten ikke reducerer sin indtagen af vand eller helt holder op
med at drikke, for nogle heste kan absolut ikke lide det.

Iben

Fra : "Daniela"

Dato : 17-05-01 15:47

Du kan også købe noget på foderstoffen som hedder bay-o-fly. Det er rigtigt godt men koster en hel krig. Men du skal være opmærksom på at ikke alle heste kan tåle det.
MVH Daniela