PHP IDE/Editor
Fra : LM

Dato : 19-09-04 12:58

Hejsa,

ved godt det har været diskuteret ofte, men jeg kan ikke helt finde ud af
hvilken jeg skal bruge.

Skal have følgende:
syntax highlight (php/html) - må også godt kunne farve smarty tags.
function insight
code completion (php/html)
F1 i en funktion så man hopper direkte i php manualen

Har prøvet Zend Studio, men synes den er tung at arbejde med. Mangler også
at kunne farve smarty tags. Man kan så vidt jeg kan se ikke rigtigt rette
hvad den skal syntax farve. Ellers virker den ellers ret god.

Maguma virker også til at være fornuftig, men jeg kan ikke få den til at
auto complete php funktioner. Står noget om i manualen at man skal trykke
ctrl + space, men det hjælper ikke.

Nogen der ved om man kan få textpad til nogen af disse ting? Syntax kan den,
men de andre ting?

Mvh Lars

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 20-09-04 22:28

LM wrote:

> Har prøvet Zend Studio, men synes den er tung at arbejde med. Mangler også
> at kunne farve smarty tags. Man kan så vidt jeg kan se ikke rigtigt rette
> hvad den skal syntax farve. Ellers virker den ellers ret god.

Har samme opfattelse af Zend og derudover også Eclipse der ellers virker
meget lovende, men er afsindig tung og langsom - ved ikke om jeg har
fået sat det forkert op - det var ikke lige den nemmeste "editor" jeg
har bikset med.

> Maguma virker også til at være fornuftig, men jeg kan ikke få den til at
> auto complete php funktioner. Står noget om i manualen at man skal trykke
> ctrl + space, men det hjælper ikke.

Efter den korte rendez-vous med Eclipse/TruStudio er jeg nu gået tilbage
til Maguma der dog stadigvæk har nogle trælse "Fatal Errors" selv på en
helt ny installation! Den har dog også alle de features du ønsker og i
den udgave jeg sidder med nu (1.3.2 pro) er der også function-completion
vha. ctrl-space som du skriver.

Mvh Tommy

Fra : LM

Dato : 21-09-04 12:27

Tommy skrev:
> Den har dog også alle de features du ønsker og i
> den udgave jeg sidder med nu (1.3.2 pro) er der også function-completion
> vha. ctrl-space som du skriver.
>
> Mvh Tommy

Jeg får ikke noget function completion når jeg trykker ctrl+space -
skal man rette noget indstillinger først?

Hvad med Maguma Workbench, har du prøvet den? Jeg kan godt nok ikke
downloade den, da jeg ikke får nogen mail med linket efter
registreringen på maguma.

Men den skulle vidst erstatte Studio - havde jeg bare ikke lige
opdaget den anden dag, da jeg vill prøve Maguma Studio.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 21-09-04 15:43

LM wrote:

> Jeg får ikke noget function completion når jeg trykker ctrl+space -
> skal man rette noget indstillinger først?

Det mener jeg ikke at jeg gjorde... - men prøv at kigge efter - så mange
indstillinger er der jo heller ikke.

> Hvad med Maguma Workbench, har du prøvet den? Jeg kan godt nok ikke
> downloade den, da jeg ikke får nogen mail med linket efter
> registreringen på maguma.

Den har jeg ikke prøvet - synes mere jeg mangler stabilitet og bedre
understøttelse af syntax end jeg mangler nye features...

> Men den skulle vidst erstatte Studio - havde jeg bare ikke lige
> opdaget den anden dag, da jeg vill prøve Maguma Studio.

Prøv da bare at skrive til dem og spørge, hvorfor du ikke kan downloade
en trial!

Mvh Tommy