MMS/GPRS spørgsmål
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-04 12:16

Skal lige være sikker...
Når man modtager en MMS, betaler man så for den data der modtages via
GPRS ? Mit eget gæt er nej idet man bruger en seperat GPRS profil.

Kostede det iøvrigt ikke penge at tilmelde sig MMS i starten ?

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : mullerman

Dato : 19-09-04 19:15

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> GPRS ? Mit eget gæt er nej idet man bruger en seperat GPRS profil.
>
> Kostede det iøvrigt ikke penge at tilmelde sig MMS i starten ?

det koster ikke noget at modtage...

Mener heller ikke at det kostede noget at tilmelde sig mms i starten... jeg
har i hvert fald aldrig betalt noget
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-04 20:56

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in

> det koster ikke noget at modtage...

Når man afsender, så betaler man vel også kun de 2,50kr det koster at
sende ? - eller betaler man samtidig også GPRS takst for
dataoverførslen ?

Fra : mullerman

Dato : 20-09-04 10:44

> "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in

> Når man afsender, så betaler man vel også kun de 2,50kr det koster at
> sende ? - eller betaler man samtidig også GPRS takst for
> dataoverførslen ?

Her betaler du kun selve prisen pr mms... det er det samme hvis du
indstiller din mobil til at sende sms via gprs, så betaler du kun den
aktuelle sms pris, dette er i hvert tilfældet med mit abonnement hos TDC

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-04 14:28

> [...]
> du indstiller din mobil til at sende sms via gprs, så betaler du
> kun den aktuelle sms pris, dette er i hvert tilfældet med mit

Interessant, jeg synes hele tiden folk har sagt at man betaler for
GPRS + SMS, altså et par øre ekstra.

Er problemet med at sende kædede SMSer over GPRS blevet løst ?

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : mullerman

Dato : 20-09-04 18:28

> [...]
> GPRS + SMS, altså et par øre ekstra.
>
> Er problemet med at sende kædede SMSer over GPRS blevet løst ?

Hmm, det har jeg ikke lagt mærke til, på min regning stod der det antal sms
jeg havde sendt og så lagde jeg ikke mærke til om der var noget gprs
opkrævning også.
Da jeg sendte sms over gprs oplevede jeg ikke problemer med kædede sms, og
det er ca 1 år siden jeg har sendt sms ver gprs... men jeg ved ikke om
modtagerene havde problemer med at modtage kædede sms, jeg har i hvert fald
ikke hørt noget.

Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-04 21:35

> Hmm, det har jeg ikke lagt mærke til, på min regning stod der
> det antal sms jeg havde sendt og så lagde jeg ikke mærke til om
> der var noget gprs opkrævning også.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har undersøgt det specifikt, men det
har været diskuteret adskillige gange her i gruppen.

> [...]
> gprs... men jeg ved ikke om modtagerene havde problemer med at
> modtage kædede sms, jeg har i hvert fald ikke hørt noget.

Det problem jeg - og en del andre - har oplevet er at den fejler når
den skal sende nummer 2 og de efterfølgende.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : mullerman

Dato : 21-09-04 19:05

> "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in

> Jeg må indrømme at jeg aldrig har undersøgt det specifikt, men det
> har været diskuteret adskillige gange her i gruppen.

Hehe, ja det har jeg så heller ikke...

> Det problem jeg - og en del andre - har oplevet er at den fejler når
> den skal sende nummer 2 og de efterfølgende.

Det menes jeg ikke at have oplevet. Men jeg kan heller ikke garantere at jeg
sendte lange sms over gprs. Brugte det kun i en kort periode, og sendte ca
500 sms - og det giver alligevel en rimelig chance for at der har været en
lang besked derimellem... men kan ikke garantere det...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-04 22:12

> [...]
> kort periode, og sendte ca 500 sms - og det giver alligevel en
> rimelig chance for at der har været en lang besked derimellem...

Har lige testet det med en 3 beskeder lang SMS - der var intet
problem så hvad problemet end har været er det der ikke længere...

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.