Købe våben i USA?
Fra : Ole Bak

Dato : 19-09-04 11:09

Hej. Jeg skal snart på ferie i USA og kunne godt tænke mig at købe et
jagtgevær derovre. Men er det overhovedet muligt at få det med hjem? Jeg går
ud fra, at det skal sendes som post, men hvordan med dansk lov og told?

/ole

Fra : Olfot

Dato : 20-09-04 14:05

Kontakt dit lokale told kontor !

/jr

Fra : Claus Espeholt

Dato : 20-09-04 15:10

Du skal jo betale told af værdien. Det får du en opkrævning på når våbnet
kommer frem. Desuden vil toldvæsenet bede dig om at skaffe en
indførelsestilladelse fra politiet. Det er der i princippet ikke mange ben
i.
MvH
Claus

Fra : Ole Bak

Dato : 20-09-04 19:37

"Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer frem. Desuden vil toldvæsenet bede dig om at skaffe en
> indførelsestilladelse fra politiet. Det er der i princippet ikke mange ben

Ok. Men er der så stadig penge at spare? Om ikke andet, så er udvalget vel
noget større "over there"

/ole

Fra : Mogens Christensen

Dato : 21-09-04 16:58

> [...]
går
> ud fra, at det skal sendes som post, men hvordan med dansk lov og told?

Hej Ole

Den billigste løsning er at gøre som så mange andre. Skil geværet ad og pak
den ned i kufferten, jeg kender til flere der har brugt den løsning. Hvis du
er nervøs anlagt bruger du bare din lokale våbenhandler når du skal have den
registreret, ellers siger du til politimanden at du kom til at købe sådan en
derovre da du skulle på jagt, så laver han lige en tilladelse til dig da de
er glade bare de kan få dem registreret.

MVH
Mogens

Fra : Ole Bak

Dato : 21-09-04 22:31

"Mogens Christensen" <mogens.christensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> er glade bare de kan få dem registreret.

Er dette lovligt? Hvad hvis man bliver stoppet i tolden?

/ole

Fra : M@X

Dato : 22-09-04 05:39

> [...]
> en
> de
>
> Er dette lovligt? Hvad hvis man bliver stoppet i tolden?

Så kommer du til at betale told af den lillebitte faktura du medbringer.

mvh M@X

Fra : Michael Frandsen

Dato : 22-09-04 14:54

kan denne praksis overhovedet lade sig gøre mere efter den 11 september

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Mopse1100xx

Dato : 29-09-04 22:48

efter 11/9 ville jeg nok ikke putte et jagtgevær i kufferten fra USA
jan