Eheim/JBL
Fra : JHB

Dato : 19-09-04 10:43

Hej Alle

Ved ikke helt om detter er her eller i dk.marked.fritid.dyr.akvarium men
prøver lige her også

Jeg skal ud og have mig en spandpumpe til mit akvarie 128 l nogle der
kendertil gode tilbud på ovenstående mærker eller kender et 3 der er lige så
godt/ støjsvagt ...hører også gerne for/imod på Eheim/JBL

Hilsen
JHB

Fra : Jasper Norman

Dato : 19-09-04 13:40

hvis du kan få fat på en "gammel" Eheim Classic er det værd at overveje. De
har ry for at køre i årevis. Har selv et gammelt eksemplar, der kører
derudaf. Eneste "problem" er, at de kan finde på at larme en smule, hvis
strømmen har været slået fra, eller du har renset det. Dette varer kune lige
par dage, indtil luften igen er drevet ud af pumpen. Jeg har hørt et par
stykker klage over de nyere Eheim. Jeg husker ikke hvorfor, men der er jo
også indbygget varme i mange af dem, og derfor mere der kan gå i stykker.
Men jeg er da sikker på, at det stadig én af de bedste pumper på markedet.
Jeg kender ikke JBL (Troede at det var højtalere Men jeg synes ikke at
en spandpumpe er det rigtige sted at spare.(kender heller ikke prisen på
JBL) Det er sgu træls at standse dem for at vedligeholde dem. Så hellere
give lidt mere, og få noget der kører i årevis. Det er muligt at de gamle
"Classic" modeller ikke er lige så "opdaterede" i design og features mm. men
igen...kvaliteten fejler ikke noget. Jeg havde selv en Fluval for mange år
siden. De er muligvis blevet bedre siden da, men det var i hvert fald ikke
noget at råbe hurra for. Så denne ville jeg ikke turde at købe. Hvis jeg var
dig, ville jeg købe en brugt Eheim Classic til ca. 3-400,- så har du en
pumpe for de næste mange år.

Mvh

Jasper

Fra : Per W.

Dato : 19-09-04 20:28

"JHB" <jhb2610@hotmail.FJERNcom> skrev i melding
> [...]
> så
> godt/ støjsvagt ...hører også gerne for/imod på Eheim/JBL

Velg JBL, mye mer til en billigere penge. Har selv hatt Eheim og kommer ikke
til å velge det igjen etter å ha kjøpt min første JBL for 1 år siden. Det
kan nok hende det er bedre kvalitet på Eheim, men det er ikke verdt prisen.

/Per W.