MySQL opdatering baseret på værdi i anden ~
Fra : Frowning Freezer

Dato : 19-09-04 08:53

Kan det ikke lade sig gøre at lave en enkelt SQL query (i MySQL 3.x)
som opdaterer en værdi i én tabel med en værdi fra en post i dens
relaterede tabel?

Lige nu kan jeg kun få den til at gøre det vha. 2 queries:

SELECT personID, category FROM people (denne køres en gang og loopes
igennem)

UPDATE events SET category = 'xxxxx' WHERE personID = x (denne køres
for hvert loop)

Dette virker fint men problemet er at det tager 72 sekunder i min
aktuelle database! Det er godt nok kun i en overgangsperiode (idet at
feltet category med tiden skal flyttes over i event tabellen) at dette
skal gøres men alligevel er det ikke holdbart.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 19-09-04 12:38

Frowning Freezer <pub1@hverdag.dk> writes:

> [...]
> feltet category med tiden skal flyttes over i event tabellen) at dette
> skal gøres men alligevel er det ikke holdbart.

Det lyder umiddelbart som om det er dit database skema, der trænger
til at blive forbedret og ikke dine queries. Bemærk i øvrigt, at
database spørgsmål hører til i database gruppen.

- Jacob Atzen