Sitesearch?
Fra : Niels

Dato : 19-09-04 07:34

Kan man lave en søgerobot der søger på ens egen hjemmeside med
PHP?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 19-09-04 08:17

Niels wrote:
> Kan man lave en søgerobot der søger på ens egen hjemmeside med
> PHP?

det kan man da.
- eller du kan bruge phpdig, det gør det for dig :)
http://www.phpdig.net/

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Niels

Dato : 19-09-04 10:23

Ulrik Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> quote or the day Someone's tie is caught in the printer, and if
> anything else gets printed, he'll be in it too.

HVordan kan man selv

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 19-09-04 14:57

Niels wrote:
> HVordan kan man selv

uden at gå i detaljer er der to måder at lave søgning på ens hjemmeside.

1: dine data ligger i en database, lav søgning i den og vis en liste m.
links til de relavante sider.

2: dine data ligger i flade filer,
lav en "crawler" der gennemgår alle sider i systemet - finder links til
"interne" sider og scanner dem ind i en resultat "database".

hvis du vil vide hvordan man laver sidstnævnte, så foreslår jeg at du
downloader phpdig og kigger lidt i dennes kode...

--
ulrik nielsen |