IP Adresse
Fra : Peter Weise

Dato : 19-09-04 00:08

Hej,

Jeg var ude hos en ven idag, han havde fået firma ADSL, modem og det hele
var opsat af TDC, men
fyren fra hans firma havde ikke været der og havde sat maskinen op til hans
firma, ej heller var maskinen gjort klar til at gå på nettet.
Det papir som normalt bliver tilsendt med 2 IP adresser og 2 DNS adresser
var ikke tilgået ham.

Er der en metode hvormed man på en given ADSL linie kan finde dens IP, når
det ikke er opgivet.

Normalt har jeg indsat de to IP adresser i TCP/IP på en maskine før den kan
komme på nettet, og før den kommer på nettet kan man jo ikke se IP adressen.
Men når man ikke har IP adressen at indsætte så.....

Venligst

Peter W.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-09-04 00:28

Den Sun, 19 Sep 2004 01:08:05 +0200 skrev Peter Weise:
> [...]
> var ikke tilgået ham.
>
> Er der en metode hvormed man på en given ADSL linie kan finde dens IP, når

Prøv med DHCP ("Hent automatisk en IP-adresse"), det plejer at virke hos
de fleste udbydere.

Mvh
Kent

Fra : kenth hvam

Dato : 20-09-04 20:05

ring til kundeservice. Nemt og det er en del af den service du betaler
for...

/kenth

Fra : Peter Weise

Dato : 21-09-04 14:14

Ja, det har du ret i, det var bare en lørdag og klokken var 1615, hotline
var lukket kl. 1600. Derfor
fandt jeg det praktisk hvis der var en snedig måde at skaffe sig IP
oplysningerne på selv.
Når jeg har oprettet en erhvervsforbindelse har der altid fuldt to IP
adresser med som jeg så har
sat ind under TCP/IP protekollen og så har det kørt.
Det med DHCP har jeg ikke prøvet, hvordan virker det? Komando. m.m..

Hilsen

Peter.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-09-04 15:08

> Det med DHCP har jeg ikke prøvet, hvordan virker det? Komando. m.m..

Du slår din TCP/IP opsætning over til DHCP. Så henter din PC selv
IP-adresse, DNS-adresser etc fra din udbyders DHCP server. Bagefter kan du
checke hvilke adresser din PC har fået med kommandoen IPCONFIG

Niels Dybdahl

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 24-09-04 11:51

Niels Dybdahl wrote:

> [...]
> IP-adresse, DNS-adresser etc fra din udbyders DHCP server. Bagefter kan du
> checke hvilke adresser din PC har fået med kommandoen IPCONFIG

Huske dog, at du ikke skal være gemt bag en router når du gør det. :)

Hvis du er gemt bag en router, så burde du finde oplysningerne på selv
routeren. Gerne via dens webpage.

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene