Ferie - Hvad er det ?
Fra : K. Larsen

Dato : 18-09-04 20:41

X-postet til : dk.fritid, dk.fritid.camping, dk.fritid.rejse
opfølgning sat til : dk.fritid.rejse

Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

Umiddelbart kan jeg selv finde på :

Campingferie
Vinterferie
Storbys Ferie
Charter Ferie
Backpacking
Golf ferie
Trekking
Sommerhus / hotel ferie

Har i forslag til andre katagorier.

Kim

Fra : bj

Dato : 18-09-04 21:50

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]

hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

badeferie
skiferie
vandreferie
kroferie
sommerferie/vinterferie (jeg ved godt du har skrevet vinterferie, og jeg
har skrevet skiferie. Men at man holder vinterferie er vel ikke ensbetydende
med skiferie?)
Camper-ferie (med det mener jeg at man har sin base i camperen og kører
fra sted til sted)
fiskeri-ferie
kanoferie
cykelferie

Uha der vist mange muligheder

bj

Fra : phk

Dato : 18-09-04 22:30

> [...]

> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

Hvad vil du bruge dem til?

--
Per, Esbjerg

Fra : K. Larsen

Dato : 19-09-04 00:13

Jeg drømmer om at lave en feriemesse. Jeg sad simpelthen og overvejede
hvormange "slags" rejsekatagorier man kunne dele sådan en messe op i.

Og det er uhyggeligt mange, men der må være nogle som ligesom er
hovedkatagorierne og andre som med god vilje kan passes ind under sådan en
katagori.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 07:11

> Og det er uhyggeligt mange, men der må være nogle som ligesom er
> hovedkatagorierne og andre som med god vilje kan passes ind under sådan en
> katagori.
>
> Kim

Hovedkategorierne kunne være
Aktiv/action - ferie (golf-ski-kano-vandre-....)
Kulturferie - (storbyferie ect.
Slappeferie - (bade- charter....

Flemming

Fra : Peter Cardow

Dato : 19-09-04 10:05

Hva`med....

Dykkerferie

Hi

Peter

Fra : HC

Dato : 19-09-04 06:24

> Campingferie
> Vinterferie
> Storbys Ferie
> Charter Ferie
> Backpacking
> Golf ferie
> Trekking
> Sommerhus / hotel ferie
>
> Har i forslag til andre katagorier.
>
> Kim

Kano ferie
Båd ferie / cruice sikker mange udgaver med vand !

bare for at bidrage.

--
Mvh Hans Jensen
Prøv: www.gps-forum.dk

Fra : knm

Dato : 19-09-04 07:54

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message
> [...]
>
> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

Bondegårdsferie....

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 19-09-04 09:11

> [...]
>
> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

Blive-hjemme-ferie

Lisbeth

Fra : alexbo

Dato : 19-09-04 09:32

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev

> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er,

Det kan ellers være svært nok at definere.

Er en weekend i London en ferie?
Skal man have fri fra arbejde/skole for at kalde det ferie?
Er det ferie at gå hjemme i haven og holde fri?
Er det ferie at bruge sin jule"ferie" til et kurophold?
Er det ferie at bruge sommmer"ferien" til en knæoperation?
Er det ferie at sidde på Kreta og arbejde?
Er golfferie noget andet end charterferie?
Er vinterferie noget andet end storbyferie?

Jeg synes det er svært, for ikke at sige umuligt at putte ferie i nogle små
kasser.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens Aagaard

Dato : 19-09-04 12:06

Cykelferie

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Helle Krog

Dato : 19-09-04 19:00

Helle Krog 18/09/04 21:40

Burde Vinterferie mon ikke hedde Skiferie istedet? Vinterferie kan jo godt
være f.eks. både charterferie, storbysferie, golfferie etc. Skiferie går til
gengæld specifikt på ferie, hvor man boltrer sig i sneen med noget på
fødderne...

HIlsner Helle

Hilsner Helle

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 13:34

> [...]
>
> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

Mc-ferie (motorcykelferie)
f.eks. www.mc-rejser.dk

Biker-Torben
www.bikertorben.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 21-09-04 10:22

K. Larsen wrote:

> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over
> hvilken kategorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?
>
> Umiddelbart kan jeg selv finde på :
>

> Har i forslag til andre kategorier.

Hej Kim

Er du dømt ØV i scraple skraple skrable skrible - hva med en
familieferie, http://www.digitarian.dk/Film/Fars_fede_ferie_3206

Bade f....

kurrejser, http://www.iw-rejser.dk/

studie ture
http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=263616 -

Jagt eller Rafting http://rafting.nwr.no/rafting.htm eller
bryllupsrejser og kulturrejser, f.eks
http://hawaii.com/visit/homestory/customs.html
(Rafting må være næsten det samme som ægteskabet, bare nemmere .-)

Hvis man så hænger alle mulige afledninger og antydninger sammen kan
man fortsætte i det uendelige, Sexferie, solist, egoist, græsenke, 65
ferie kulturrejser, folkeferie osv.

Eller hva med den her
http://www.trancetunnel.dk/v4/artikler/artikel.asp?id=152

eller http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=23528

eller
http://www.hypnoseinstituttet.dk/kur_grek_parga.html?reload_coolmenus

Næste kategori defiklar fra reklamefolkene.

EEt forslag til selvhjælp
http://bibliotek.kk.dk/soeg_bestil_forny/googleguide eller en *
søgning som f.eks.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=+%2A%2A%2A%2A%2A%2A%2A%2Aferie
sæt selv et andet styk stjerner (erstatter ord) og få ideer.

Fint spørgsmål, der kan udvide horisonten en smule - så det ikke bliver
*** det hele.

Hilsen Sten Bo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-09-04 06:54

> [...]
>
> Naturligvis ved jeg godt hvad ferie er, men sidder og fundere over hvilken
> katagorier man kan samle de forskellige ferieformer i ?

MC-ferie!
Fiskeferie.

Mvh

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Niels T

Dato : 22-09-04 20:15

> Har i forslag til andre katagorier.
>
> Kim

Hvad med dykkerferie? f.eks. alle dem til Sharm el sheik etc...

Synes vinterferie er lidt bred

-Niels