Voldelig 16 årig med psykopatiske træk
Fra : Erik Jørgensen

Dato : 18-09-04 15:25

Vi har en søn som indtil for 3/4 år siden var en almindelig dreng der
dog havde vanskeligt ved at se egen andel i konflikter.
Igennem de sidste6-7 mdr. har han lavet 2 overfald, og medvirket i 2
tæskehold hvor der er våben med i billedet.
Han giver ikke udtryk for anger men nærmest en tilfredsstillelse ved
at slå andre hvis han ikke kan lide dem.
Vi er ikke på nogen må¨de en samspilsramt familie men betragter os
selv som en normal dansk kernefamilie.
Vi ransager os selv for at finde årsagen til at have fået et uhyre ud
af vores dreng.
Vi er faktisk nået til at det sikreste for vores søn og andre han
render ind i er at han lukkes inde så han ikke kan forvolde skade. Det
er trist som forælder at skulle komme til denne erkendelse.
Vi kan kun se at vi måske har været for gode til at rydde sten af
vejen for vores børn(derfra begrebet curling børn) og de derved ikke
selv kan løse de problemer og konflikter de uundgåeligt vil komme
udfor.

Er der andre der har erfaringer som vores og hvad har i fundet ud af
kan være løsningen?

mvh Erik

Fra : Ralph

Dato : 18-09-04 16:01

"Erik Jørgensen (slet 609E4)" <erik_joergensen@609E4privat.dk> skrev i en
meddelelse news:10955176280.941947103323091@dtext.news.tele.dk...
> Vi har en søn som indtil for 3/4 år siden var en almindelig dreng der
> dog havde vanskeligt ved at se egen andel i konflikter.

Alm. forkælet, det gælder også mine børn, DE har aldrig lavet noget galt.

> Igennem de sidste6-7 mdr. har han lavet 2 overfald, og medvirket i 2
> tæskehold hvor der er våben med i billedet.

Dårlige kammerater, eller er HAN primus motor?

> Han giver ikke udtryk for anger men nærmest en tilfredsstillelse ved
> at slå andre hvis han ikke kan lide dem.

DET er sygeligt - har I snakket med en psykolog?

> Vi er ikke på nogen må¨de en samspilsramt familie men betragter os
> selv som en normal dansk kernefamilie.
> Vi ransager os selv for at finde årsagen til at have fået et uhyre ud
> af vores dreng.

Det løser vel intet, brug energien på at få ham "normal" igen.

> Vi er faktisk nået til at det sikreste for vores søn og andre han
> render ind i er at han lukkes inde så han ikke kan forvolde skade. Det
> er trist som forælder at skulle komme til denne erkendelse

DET er vel lige drastisk nok (endnu) men jeg er enig i at han skal væk fra
det miljø han er i nu, plejefamilie, efterskole, søfartsskole, kostskole i
udlandet, mulighederne er mange. Går han i skole endnu, så snak med
erhvervsvejlederen, ellers må han ha´ en socialrådgiver på kommunen?

Held og lykke - det er godt at I har set problemet, nu er det op til jer at
få HAM til at indse at der er et problem.

--
venligst
Ralph

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-09-04 22:51

> [...]
> udlandet, mulighederne er mange. Går han i skole endnu, så snak med
> erhvervsvejlederen, ellers må han ha´ en socialrådgiver på kommunen?

Jeg er enig med ovenstående, han må og skal væk med det samme
fra de personer, som han laver den slags med.
Hvis I virkelig mener, at han har psykopatiske træk, så er det
vel på tide at få en snak med egen læge - og få en henvisning
til ungdomspsykiatrien.

I går en vanskelig tid i møde, jeg skal ønske jer al held og lykke,
og husk at tænke på jer selv og være gode mod hinanden, mens
alt dette skal gennemleves.

Mvh.Bodil, der har været turen igennem.