Testamente ??
Fra : KLH

Dato : 12-05-01 19:50

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe at spørge i, men jeg forsøger.

Vi er en lille familie på 4. Min kone har en datter fra tidligere ægteskab
og vi har en fælles datter.

Faderen til min kones datter er, så vidt vi ved, ikke helt uden formue og
han har ikke anden familie end hende.
Det meste af det vi har, har jeg bragt med og der er da også lavet særeje.

Og nu har jeg tænkt lidt over tingene....

Så vidt jeg ved, vil min kone og datter skulle dele, hvis der sker mig noget
??! Sker der derefter min kone noget, skal de to børn vel dele ligeligt
igen..??! Nu vil jeg gerne høre om der er en måde at sikre, at vores fælles
datter arver i tilfælde af der sker os noget ? Min kones datter er nemlig
sikret fra sin far.

Hvor kan jeg undersøge det nærmere, eller er det nemmere at gå til en
advokat med det samme ??

--
KLH

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-01 20:42

"KLH" <haegg@get2net.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om det er den rette gruppe at spørge i, men jeg forsøger.

jeg tror faktisk du har ramt ret forkert..... jeg vil skyde på at du
skal i dk.videnskab.jura for at finde nogen der kan svare reelt på dit
spørgsmål

> [...]
og
> han har ikke anden familie end hende.
> Det meste af det vi har, har jeg bragt med og der er da også lavet

hvilket jo lyder udemærket IMO...

> [...]
fælles
> datter arver i tilfælde af der sker os noget ? Min kones datter er

har jeg forstået det ret? at du vil sikre jeres fælles datter men ikke
din kones datter???
og det fordi din kones datter har sin far? ser hun ham? eller går jeres
opfattelse af hans "midler" mere på "hear say"....?
jeg vil gerne lige være helt sikker på at denne opfattelse er korrekt
før jeg siger mere....

> Hvor kan jeg undersøge det nærmere, eller er det nemmere at gå til en
> advokat med det samme ??

som sagt skal du nok have fat i jura-gruppen ellers kan du forsøge på
http://www.familieadvokaten.dk/ ellers er der et utal af muliheder på
nettet... det er blot et spørgsmål om at søge de rette steder....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*