Søges el-diagrammer fra diverse motorer
Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-04 02:30

Hej

Er der nogen, som ligger inde med diagrammer over elsystemet til deres
motor?

Så ville jeg være taknemmelig, hvis nogen kunne skanne det og sende det til
min mail. Det er underordnet, hvilken motor, der er tale om, blot det er med
vekselstrømsgenerator. Evt. også gerne diagram over forskellige
startpaneler.

Der skal ikke rette i min mailadresse.

Claus

Fra : Who now

Dato : 18-09-04 12:11

> [...]
med
> vekselstrømsgenerator. Evt. også gerne diagram over forskellige

Jeg har en hel bog om OMC Cobra. Der er afsnit med bla. Engine cable og
instrument cable diagrammer .
Skriv hvis jeg skal sende nogle kopier, jeg kan ikke scanne dem.
VH
SBC
ikkeoplystREMOVETHIS@email.com

Fra : Jensen

Dato : 18-09-04 20:14

Hej
Alle manualer til Tohatsu inkl. diagram findes på www.tohatsu.com

MVH/Jensen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 19-09-04 08:28

> Hej
>
> Er der nogen, som ligger inde med diagrammer over elsystemet til deres
> motor?

Side 17 i den her er nok bedre:

http://comfort30.com/handboker/yanmar/splitt-yanmar.pdf

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 19-09-04 08:24

> Hej
>
> Er der nogen, som ligger inde med diagrammer over elsystemet til deres
> motor?

Måske kan du bruge dette:
http://comfort30.com/handboker/yanmar/handbok/handbok.pdf

gå til side 13

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 19-09-04 08:30

> Hej
>
> Er der nogen, som ligger inde med diagrammer over elsystemet til deres
> motor?

Alle gode gange 3. Den her har jeg dælme ledt længe efter - måske kan du
også bruge den?:

http://quicknet.se/home/q-119453/Motor/verkstadshandbok_yanmar.pdf

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-09-04 12:26

Claus Tersgov skriblede og skrablede følgende:

> Er der nogen, som ligger inde med diagrammer over elsystemet til deres
> motor?

Tak til alle, der sendte diagrammer til mig. Der er sandelig flere måder at
lave en ladelampe

Claus

Fra : Hans Michael Munkstr~

Dato : 21-09-04 22:34

> Claus Tersgov skriblede og skrablede følgende:

> Tak til alle, der sendte diagrammer til mig. Der er sandelig flere måder
at
> lave en ladelampe

Hvis du stadig ikke har løst dit problemt er der lidt vinterlæsning her:
"The 12 volt Doctor's Practical Handbook - for the boat's electric system"
http://havets-drenge.dk/pdf/12volthandbook.pdf
(11 MB !) 122 sider med alt hvad du kan begære - inklusive diagrammer
Måske den lidt mindre håndbog kan gøre det:
"The 12 volt Doctor's Alternator Book"
http://havets-drenge.dk/pdf/alternatorhandbook.pdf
(6 MB) 120 sider som kun handler om generator m.v.

med venlig hilsen
Hans Munkstrøm
havets-drenge.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-09-04 22:55

Hans Michael Munkstrøm skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> "The 12 volt Doctor's Alternator Book"
> http://havets-drenge.dk/pdf/alternatorhandbook.pdf
> (6 MB) 120 sider som kun handler om generator m.v.

1000 tak, det var lige hvad jeg kunne bruge. (godt man har hurtig dsl og en
ekstra 34mbit linje)

Desværre kommer der hele tiden nye problemer til, nu vil han f.eks. have et
helt nyt Vetus motorpanel, så havd der en gang var simpelt er nu knap så
simpelt

Claus

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 22-09-04 18:42

> 1000 tak, det var lige hvad jeg kunne bruge. (godt man har hurtig dsl og
en
> ekstra 34mbit linje)

34 Mbit - g'dammit det er meget. Mon den udbydende server kan følge med?
Eller din harddisk

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=467707

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-09-04 23:29

> [...]

> Hvis du stadig ikke har løst dit problemt er der lidt vinterlæsning
> her: "The 12 volt Doctor's Practical Handbook - for the boat's

Hold da op, det er nogle gode bøger. Dem kan jeg kun anbefale, at man
henter. Der står lige det, jeg manglede, bl.a. hvordan man henter AC (W+) ud
af en generator, så man kan sætte omdrejningstæller på.

Endnu en gang tak

Claus