rettigheder for gemte filer i mutt
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 17-09-04 20:44

Når jeg gemmer filer i mutt med 's' kommandoen, så får jeg
filrettighederne 600 - jeg vil gerne have rettigheder 644.
Kan jeg få dette som standard?

Hilsen
keld

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-09-04 22:15

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Når jeg gemmer filer i mutt med 's' kommandoen, så får jeg
> filrettighederne 600 - jeg vil gerne have rettigheder 644.
> Kan jeg få dette som standard?

Mon ikke det er din umask der er sat til 0066, prøv at sætte den til
0022.

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 18-09-04 08:45

Den Fri, 17 Sep 2004 23:15:14 +0200. skrev Peter Makholm:

> Mon ikke det er din umask der er sat til 0066, prøv at sætte den til
> 0022.

Min generelle umask er sat til 22 - (iflg umask i tcsh)i, så det er ikke
det, hvis det er dén umask du mener.

Hilsen
keld