er det så en god løsning?
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 20:25

Hejsa
Da jeg ikke rigtig får respons på mit tidligere spørgsmål, om nedenstående
er en god pris, prøver jeg nu at spørge om det er en god og hurtig løsning
for mit nuværende Pentium 3 på Asus p2p med 512mb sd ram.

Intel Pentium 4, 3 ghz (Prescot)
> 1024 mb ddr-ram
> MSI PT 880 Neo kort
> miditower low noise
(kr. 5000,00)

Jeg kan sige, at jeg skal arbejde med mange programmer ad gangen, og gerne
vil kunne arbejde med f.eks. videoredigering i baggrunden.. på XP
styresystem.

På forhånd tak!

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 11:21

Hej Hansi,

det er svært at sige da du ikke angiver producent af f.eks ram og miditower.

men jeg kan fortælle dig at følgende konfiguration, som efter min mening er
bedre kan erhverves billigere hos shg.dk (og sikkert også andre):

310494 Asus P4P800S-X, i848P, FSB800, DDR3200 535,00
320560 Pentium4 Prescott 3000MHz, 1MB, 800FSB 1.409,00
350534 2 x Kingston DDR3200, 512 MB, CAS 3 1.318,00
340636 Abit R9600 Radeon 9600 256MB, TV/DVI 849,00
810100 Chieftec Maxi Tower DA-01SL-DSilver 360W 799,00

Varebeløb inkl. moms: DKK 4910.00

men så skal du jo godtnok selv samle den, hvis du vælger 512 MB ram og en
Maxtor sata 160 Gb harddisk istedet for 1024 Mb ram, koster den nøjagtigt
5000.-

Håber du kan bruge svaret til noget

TGH

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 19:22

Tak for svaret, desværre er det svært for mig at vurdere hvad der er
hurtigst, stærkest og mest fremtidssikret.
yderligere oplysninger:
miditower, atx compucase lx6a21
ram kingston kvr400x64c3 2x512 pc3200

Hansi

Fra : TGH

Dato : 18-09-04 19:59

"Hansi" wrote
> Tak for svaret, desværre er det svært for mig at vurdere hvad der er
> hurtigst, stærkest og mest fremtidssikret.

Hej Hansi,

at fremtidssikre idag er nærmest umuligt, det er bare at beholde maskinen
sålænge den kan følge med.
Nu skriver du ikke hvilket bundkort der sidder i den, men det bundkort jeg
foreslog kan tage op til 3,6 Ghz P4 processorer, problemet er bare at selvom
man udskifter 3 Ghz til 3,6 Ghz er ydelsen du vinder ved det minimal.

Er det et tilbud du har set i en butik et sted eller på nettet?

Mvh

TGH

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 00:40

MSI PT 880 Neo kort, er det ikke bundkortet? Skifter fra asus p2b med
Pentium III, som jeg på tænker at sætte i en maskine der nu har Pentium II,
hvis strømforsyningen kan klare det.

Tilbudet har jeg fået hos min lokale hardware-pusher, og måtte igennem min
arbejdsplads, for at få prisen derned.
Dog er det jo lige så dyrt som en hel "Føtex-computer"
Jeg værdsætter, at du gad at give dine holdninger til kende. Det kan være
svært at overskue, når man er ny i hardware-byggeri.

Fra : TGH

Dato : 19-09-04 05:53

I'm here to serve

Det kan faktisk ikke engang gøre det at den er ligeså dyr som en føtex
computer, prøv at gå på edbpriser.dk, vælg computer samlet uden skærm og
indtast 5000 i pris, så skal du bare se hvad du kan få

Mht til at flytte det over i PII kabinettet, skal du være opmærksom på bl.a
PSU (strømforsyning), som muligvis er på 240 Watt, jeg ville ikke køre P4
uden mindst en 300 Watt PSU.
Derudover kan der være noget med om det passe til det nye bundkort, men det
er ikke andet end at det kan klares med en boremaskine eller lignende, hvis
der mangler et hul eller 2.

Mvh

TGH