Session Variabel
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 17-09-04 16:32

Hej

Jeg har en hjemmeside som henviser til en anden af mine side. Jeg har på
side et lagt en sessionvariable, men den kan jeg ikke hente på nummer 2.
hvorfor ikke det ?

Klaus Egebjerg
Brygladen ApS
www.brygladen.dk
ke@brygladen.dk

Fra : Daniel Valentin

Dato : 18-09-04 01:39

> hvorfor ikke det ?
Aner det ikke.. Vis os din kode! :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-04 07:27

Klaus Egebjerg skrev:

> Jeg har en hjemmeside som henviser til en anden af mine side.
> Jeg har på side et lagt en sessionvariable, men den kan jeg
> ikke hente på nummer 2. hvorfor ikke det ?

Du giver ikke ret mange oplysninger.

Prøv at se på siden her hvad der kan være relevant at vide når man
skal hjælpe: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Poulsen

Dato : 18-09-04 07:49

> Jeg har en hjemmeside som henviser til en anden af mine side. Jeg har på
> side et lagt en sessionvariable, men den kan jeg ikke hente på nummer 2.
> hvorfor ikke det ?

Hvis jeg forstår dig ret, vil du hente en sessionvariabel fra ét site til et
andet
site. Det kan ikke lade sig gøre. En sessionvariabel er site- og sprog
afhængig.
Selv i samme site kan man f.eks. heller ikke hente en sessionvaribel hvis
man
har skrevet den i asp og f.eks. vil hente den i aspx.

mvh.
Jens

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 18-09-04 21:07

> Jeg har en hjemmeside som henviser til en anden af mine side. Jeg har på
> side et lagt en sessionvariable, men den kan jeg ikke hente på nummer 2.
> hvorfor ikke det ?

Hej Klaus
Du kan ikke hente session variable fra en anden side, da hele meningen med
dem er, at de kun er aktive, når du er på den aktuelle side - tænk hvis jeg
kunne hente de session variable en bruger havde fået fra en anden side, når
han gik ind på en af mine sider.... - der kunne ligge mange password,
adgangskoder og andet sjovt gemt.

Nå men det løser jo ikke dit problem, så derfor kunne en løsning være, at
du sender den sessionvariable videre til den næste side ved at lægge den i
URL'en

<%
SendVidere = Session("MinVariable")
%>
MIN NYE FANTASTISKE SIDE</a>

- og så lægger du en ny sessinvariabel ind på den nye side, når den modtager
kaldet.

Håber det hjap lidt, ellers må du spørge igen

Mvh Steen.