Hp lommeregner
Fra : Jens Chr. Jørgensen

Dato : 17-09-04 14:24

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende:
Hvodan indsøtter man funktionen af x i lommeregnerens koordinatsystem? Kan
man indsætte f(y) og f(x) samtidig?
Findes der en dansk udgave af brugerhåndbogen, og her mener jeg den der
ellers medfølger på en cd-rom. Hvis der gør hvor og hvordan får man så fat i
den???

MVH Jens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-09-04 18:09

Jens Chr. Jørgensen wrote:
> [...]
> ellers medfølger på en cd-rom. Hvis der gør hvor og hvordan får man så fat i

Det ville nok være en fordel, hvis du skrev hvilken lommeregner du
anvender - HP laver jo mere end én type og har gjort det længe. Men jeg
har selv fulgt lidt med i comp.sys.hp48 tror jeg nok den hedder (frit
fra hukommelsen).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jens Chr. Jørgensen

Dato : 19-09-04 19:19

> [...]
> anvender - HP laver jo mere end én type og har gjort det længe. Men jeg
> har selv fulgt lidt med i comp.sys.hp48 tror jeg nok den hedder (frit fra

Selvfølgelig, det drejer sig om en HP49g

/Jens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-09-04 21:01

Jens Chr. Jørgensen wrote:

> Selvfølgelig, det drejer sig om en HP49g

Så skal du trykke pil-til-venstre (blå) samtidigt med F4. I "EQ" skriver
du funktionen og vælger den uafhængige variabel (indep), normalt x.

Hvis du gerne vil have flere funktioner oven i hinanden kan du bl.a.
lade være med at slette den foregående (erase)... Måske kan du også
vælge en anden type...

mvh.
Martin Jørgensen