adsl vs. internet gennem kabeltv.
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 17-09-04 11:10

Jeg læste jeres debat vedr. pingtider og i snakker om pakketab.
Jeg prøvede selv at teste min forbindelse som er 256/64.
den viste:
Pakker sendt = 821, modtaget = 821, tab = 0 <0% tab>,
Beregnet tid for rundtur i milisekunder:
Minimum = 13ms, Maksimum = 38ms, Gennemsnitlig = 15ms
ping www.tdc.dk -t -l 1000

Nu kunne jeg se at nogle af jeg havde pakketab og en betydelig hurtigere
forbindelse end mig, adsl 2024 kbit forbindelse osv..

Viser det at min kabeltv forbindelse er mere stabil end div. adsl løsninger
eller?

MVH.
DN

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-09-04 11:32

"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> forbindelse end mig, adsl 2024 kbit forbindelse osv..
>
> Viser det at min kabeltv forbindelse er mere stabil end div. adsl
Nej, det viser bare at der er nogen ADSL-kunderne her i forummet som har
pakketab på deres linje.

Men generelt har jeg hørt at ping-tiderne er et par millisekunder lavere på
webspeed end på ADSL. Hvad du vil bruge det til kan jeg ikke helt se. Det
siger ikke meget om hvor god forbindelsen er efter min mening, der er så
mange andre faktorer der spiller ind.

/MD