starter op af sig selv
Fra : Filip

Dato : 17-09-04 07:43

Hej

Min bærbar sætter jeg tit i standby, men hvis jeg har et netværkskabel i så
tænder den sig selv igen efter ca 5 min. Jeg har slået "boot up on lan" fra
i bios. Er der andre steder man kan ænder det? Jeg bruger xp prof sp2

Filip

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-09-04 07:59

> [...]
>tænder den sig selv igen efter ca 5 min. Jeg har slået "boot up on lan" fra
>i bios. Er der andre steder man kan ænder det? Jeg bruger xp prof sp2

Der er sikkert et flueben dybt inde i netværksindstillinger i XP.
Jeg har før oplevet Windows override bios-indstillinger, hvis den
først "har fået fat".

/Jan

Fra : Filip

Dato : 17-09-04 16:09

> Der er sikkert et flueben dybt inde i netværksindstillinger i XP.
> Jeg har før oplevet Windows override bios-indstillinger, hvis den
> først "har fået fat".

HVOR???

Filip

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-04 17:33

"Filip" <filipravn@FJERN DET MED STORT get2net.dk> wrote:

> [...]
>tænder den sig selv igen efter ca 5 min. Jeg har slået "boot up on lan" fra
>i bios. Er der andre steder man kan ænder det? Jeg bruger xp prof sp2

Med mindre du har ubudne gæster på netværket er det næppe "boot up /
Wake on Lan" der driller. Det kræver nemlig broadcast af en speciel
'Magic Packet'.

Men jeg har haft lignede problemer med en maskine med et Leadtek baseret
netkort. Det løste sig da jeg deaktiverede nogle 'Wake up on....'
indstillinger under 'Avanceret' i 'Egenskaber for Netkortet'.

Måske har du samme problem

<mlr>