Chat i asp - men hvad med "brutal" lukning~
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 20:22

Jeg har tidligere (for vel omkring 2 år siden) spurgt lidt til samme
problemstilling, og egentlig gik mit projekt i vasken, netop fordi jeg ikke
kunne finde en løsning.

Jeg har lavet en chat i ASP (kan ses på http://www.zulfo.dk/chat2), og det
fungerer egentlig udemærket. Chatlinier smides i en application variabel, og
udskrives.

Brugerstyringen fungerer også fornuftigt, både med mulighed for gæstechat og
registrerede "nicks".

Mit store problem er, at detektere hvis en bruger i stedet for at anvende
"log ud"-knappen, brutalt lukker browseren, eller websiden, og således skal
logges ud...

Jeg har forsøgt mig med at smide dette i et frameset:

frameset OnUnload="location.href='logoff.asp';" rows="584,152" cols="*"
frameborder="NO">

Og jeg har forsøgt mig med følgende i Global.asa

Sub Session_OnEnd
MyConnectionString =
"Driver={MySQL};Server=xxx;DATABASE=xxx;UID=xxx;PWD=xxxx"
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.ConnectionString = Application(MyConnectionString)
MyConn.Open MyConnectionString
SQLCommand="delete from onlineuser where nick = '"&Session("nick")&"'"
alert(SQLCommand)
MyConn.Execute(SQLCommand)
MyConn.Close
End Sub

Sub Application_OnStart
for i=1 to 100
chatline(i)=""
Next
End Sub

sub Application_OnEnd
MyConnectionString =
"Driver={MySQL};Server=xxx;DATABASE=xxx;UID=xxx;PWD=xxxt"
[...]

Men det fungerer ikke helt

Er der nogen der har flere ideer til hvad jeg kunne gøre?

På forhånd tak

Lars B.

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 16-09-04 23:40

Du kunne vel lave sådan at i stedet for at smide brugerne i en database, at
du gemmer dem i en application-variabel også ..

sammen med et tidspunkt.. for hvornår de sidst har hentet en side (altså
hvornår deres browser sidst har opdateret siden)

og hvis denne tid så er over 30 sekunder gammel, så logges brugeren af..

Desuden er det da lidt øv som din chat den "blinker"..

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 11:04

"Yoda.dk - Lars" <lars@yXoXdXa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvornår deres browser sidst har opdateret siden)
>
> og hvis denne tid så er over 30 sekunder gammel, så logges brugeren af..

Se, den ide har jeg også arbejdet med... men det fungerede ikke helt... men
jeg vil da prøve at gennemtænke den..

> Desuden er det da lidt øv som din chat den "blinker"..

Jeg kan ikke helt se hvordan jeg i asp/html skal undgå det når siden
refresher?

> --
> Venlig hilsen
> Lars Andersen

Lars B

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-09-04 12:03

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote
> Jeg kan ikke helt se hvordan jeg i asp/html skal undgå det når siden
> refresher?

Hvis du ikke vil over i at bruge Java(måske flash) hvilket ville være det
optimale til en chat på web. Kan du lave det med javascript således at en
skjult frame opdateres og i denne er der er javascript der skriver det nye
tekst til vinduet med dine chatlinier. Og hvis folk så ikke har javascript
aktiveret må de leve med blinkeriet.

--
Jakob Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-04 21:54

Lars B. Jensen wrote:

> Se, den ide har jeg også arbejdet med... men det fungerede ikke
> helt... men jeg vil da prøve at gennemtænke den..

Du må endelig lade det sive her, når og hvordan, når du får det til at
virke.

I øvrigt, når jeg forsøger at logge ind på din chat, får jeg denne
fejlmeddelelse:

<%if len(Session("nick"))<1 then Response.Redirect("default.asp") end if %>

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk