tutorial
Fra : Michael Foged

Dato : 17-09-04 17:00

Hej.

Jeg skal til at genopfriske mit beskedne og noget forældede (1991) SQL
kendskab, og søger nu nogle gode web-"tutorials", de må gerne gå lidt
dybere end bare at trække en række navne sorteret ud af en tabel. Bare
der er noget forklaring med, så jeg kommer ind i den "nye" terminologi.

Engelsk eller Dansk.
De må meget gerne være sikkerhedsminded.
De skal være orienteret på MySql da det er hvad jeg har til rådighed.
De må også gerne dække optimering på såvel data som performance
siden, det praktiske og ikke nødvendigvis det teoretisk bedste.
Der behøves ikke at blive brugt meget krudt på normalisering.

Jeg skal interface med PHP.

Har i nogle gode links?

Michael Foged

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-09-04 19:48

On Fri, 17 Sep 2004 18:00:28 +0200, Michael Foged wrote:

> [...]
> dybere end bare at trække en række navne sorteret ud af en tabel. Bare
> der er noget forklaring med, så jeg kommer ind i den "nye" terminologi.

Du forlanger ret meget af tutorials; har du overvejet at læse lidt i
nogle bøger? - Måske online:
http://safari.oreilly.com/?mode=books&catid=itbooks.dbase.mysql

Ellers, så er der nogle
links på http://troels.arvin.dk/db/rdbms/links/#tutorials

Fra : Michael Foged

Dato : 18-09-04 08:04

On Thu, 16 Sep 2004 20:48:13 +0200, Troels Arvin wrote:

> Du forlanger ret meget af tutorials;

Jep, "tutorial" er nok ikke det mest velegnede udtryk.

Tak for links

Michael Foged