En god gang vrøvl
Fra : Cubus

Dato : 16-09-04 15:15

I en artikel i JP står følgende:

"At have et trådløst netværk kørende uden en WEP nøgle,
svarer til at tage hjemmefra med samtlige døre og vinduer
stående på vid gab,« siger Thomas Kristensen."

Og så forklares WEP-nøglen nærmere:

"WEP-nøglen er den kode, der typisk ligger bagved web-adressen.
Den er unik for den pågældende hjemmeside, og sikrer, at der ikke
kan ske forvekslinger."

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2618356/

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-09-04 15:25

Cubus uttered:
> I en artikel i JP står følgende:
[snip]

De lægger også godt ud:

   "[...] en ubeskyttet internetadgang, kaldet en ip-adresse [...]"

Det er journalistik på højt plan.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-09-04 20:10

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> Cubus uttered:
> [snip]
>
> De lægger også godt ud:
>
> "[...] en ubeskyttet internetadgang, kaldet en ip-adresse [...]"
>
> Det er journalistik på højt plan.

Preben Andersen fra CERT har nu også en af sine bedre udtalelser:

"Det er bedre, at brugeren forstår det, han skal gøre, end at han ikke
forstår det, og så ikke gør noget,« siger Preben Andersen"

Really...????

Jeg tror at det er en af den slags udsagn der ikke består ikke-testen.

Lars

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-09-04 22:55

Lars Hansen wrote:

> "Det er bedre, at brugeren forstår det, han skal gøre, end at han ikke
> forstår det, og så ikke gør noget,« siger Preben Andersen"

Det er da rigtig nok. Men det var muligvis ikke det,
han prøvede på at sige.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);

Fra : Peter Kjær

Dato : 18-09-04 07:11

> "[...] en ubeskyttet internetadgang, kaldet en ip-adresse [...]"
>
> Det er journalistik på højt plan.

Det er da underholdende læsning, nogen der ved hvad man så kalder en
beskyttet internetadgang :)

--
Ses,
Peter

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-09-04 08:46

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> wrote:

>Det er da underholdende læsning, nogen der ved hvad man så kalder en
>beskyttet internetadgang :)

En MAC-adresse.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-09-04 20:41

LMFAO - Jounalisten er uden tvivl kompetent på en lang række områder -
IT er vist desværre ikke et af dem :)

Fra : Martin Kofoed

Dato : 17-09-04 18:42

On Thursday 16 September 2004 16:15, Cubus wrote:

> "WEP-nøglen er den kode, der typisk ligger bagved web-adressen.
> Den er unik for den pågældende hjemmeside, og sikrer, at der ikke
> kan ske forvekslinger."

Hahaha, ja, den forsøgte jeg også at læse mange gange - uden held.

Hvorfor benytter journalister ikke lige 5 sekunder på at google lidt, hvis
de er i tvivl? For det MÅ han da have været ... ;)

--
Martin Kofoed

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 22:47

Martin Kofoed wrote:

> Hvorfor benytter journalister ikke lige 5 sekunder på at google lidt, hvis
> de er i tvivl? For det MÅ han da have været ... ;)

Jeg skrev til Ina Bjerregaard om 2 af fejlene og fik dette svar:

*****
Inden artiklen blev bragt, har den rent faktisk været nærlæst af en
fagmand, men han tager åbenbart fejl.

Jeg har ikke selv forstand på den slags og må derfor stole på dem, der
siger, de ved bedre.
*****

Min personlige vudering er at den omtalte fagmand har været doven.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lars Fischer

Dato : 22-09-04 15:31

Anders Lund <anders@andersonline.dk>

> Min personlige vudering er at den omtalte fagmand har været doven.

Der står jo ikke noget om, hvad det var for en slags fagmand. Måske han
har spurgt sin VVS mand?

/Lars