Erfaring med Tele2's IP ??
Fra : Peter Lindberg

Dato : 16-09-04 12:39

Jeg overvejer seriøst, at gå med på den vogn. Nogen, der har erfaringer med
det ???

/Peter

Fra : Peter Lindberg

Dato : 16-09-04 12:46

Mener selvfølgelig deres VoIP ...

Peter L.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-09-04 21:54

Hej

"Peter Lindberg" <peterlindberg@dumyahoodum.dk> wrote:

>Jeg overvejer seriøst, at gå med på den vogn. Nogen, der har erfaringer med
>det ???

Er der nogen grund til at du specifikt vil bruge IP-Telefoni hos Tele2
?, (som jeg ikke har nogen erfaring med).

Der findes lang billigere løsninger, kig bla. på www.musimi.dk
www.telefin.dk www.telsome.dk for at nævne nogle stykker.

Jeg mener at Tele2's tilbud er alt for dyrt.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Soren (News)

Dato : 17-09-04 08:09

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> writes:

> [...]
> www.telefin.dk www.telsome.dk for at nævne nogle stykker.
>
> Jeg mener at Tele2's tilbud er alt for dyrt.

Tele2 har flat-rate til Danmark - ringer du meget og kun til Danmark, saa
er Tele2 vel et alternativ. De overvejelser man kan goere sig er, at
du skal koebe(!) noget udstyr som kun kan bruges med Tele2 og at du skal
betale 25kr pr. opkald til kundesupport hvis du har problemer.

Mvh, Soren

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Peter Lindberg

Dato : 17-09-04 09:36

Mest for nemhedens skyld. Jeg er allerede kunde der - og du ved. Det er
svært tankemæssigt, at skulle over til noget "3'die" Så derfor. Og ja, Jeg
ringer temmelig meget i DK fastnet - så det ville barberer min regning
betragtelig. Men, hvis det tekniske ikke funker eller andet - er det ikke
interessant.

mvh/

Peter

Fra : Thomas

Dato : 17-09-04 14:11

> [...]

> ja, Jeg ringer temmelig meget i DK fastnet - så det ville barberer min
> regning betragtelig. Men, hvis det tekniske ikke funker eller andet -

Du skal bare huske på at du, hvis du vælger Tele2's Talk2Net løsning så
vil du skulle beholde dit fastnet TDC abonnement (eller hvem du har
abonnementet hos) da du ikke kan opsige fastnet og beholde ADSL
forbindelsen hos Tele2, så du vil have en merudgift da Talk2Net også
koster et månedligt abonnement på 99 kr.

--
/Thomas

Fra : Peter Lindberg

Dato : 17-09-04 14:47

Hmmm. Ok. Men, hvordan teknisk ? spiller det ?

Peter

Fra : David

Dato : 17-09-04 15:39

Hej Peter.

Jeg har haft det indstalleret fra start.
Hvis ellers nettet virker som det skal, så er der ingen hørbar forskel fra
Talk2net og
TDCs net.
Jeg er koblet på stofa, så i mit tilfælde kunne jeg skrotte fastnettet helt.
Det gør jeg dog ikke endnu, jeg satser på at beholde min TDC abb. de 6
måneder at Tele2 er
uopsigelig og tage beslutningen til den tid..
Konen ringer 20 timer indenlands om måneden, så der er rigtig mange penge at
spare.

Hilsen
David.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-09-04 17:04

In article <414af67f$0$8716$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, David wrote:
> [...]
> uopsigelig og tage beslutningen til den tid..
> Konen ringer 20 timer indenlands om måneden, så der er rigtig mange penge at

Er der nu også det ? Musimi = 14 øre i dagtimer pr minut. 9 øre aften
Lad os antage forbruget er fordelt 50/50.

10 timer * 60 minutter * 0,14 kr = 84 kr
10 timer * 60 minutter * 0,09 kr = 54 kr
Ialt 138 kr + 5 kr i abonnement.

Så 143 kr vs. 99 kr. Altså 44 kr mere pr måned.

Men, hos tele2 betaler du for en låst boks = 699,- + 149,- i oprettelse.
Så du har ikke billige udlandsopkald. Og skal afskrive de 748,- - hvilket
tager små 2 år.

Hvis du kan, så prøv at høre om du ikke selv kan købe en
åben boks som Sipura 2000.

Fra : David

Dato : 17-09-04 17:41

Davs Povl.

Jo, men ud over kællingens knævren så er der 2 unger og mig selv på et
ukendt antal minutter
med venner og elskerinden.
Hvis jeg ku' nedbringe min årsregning med musimi, så var det blevet gjort
forlængst.
Gå et andet sted hen med din reklame.

David.

meddelelse news:slrnckm2na.qk.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-09-04 20:51

In article <414b132d$0$8681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, David wrote:
> [...]
> med venner og elskerinden.
> Hvis jeg ku' nedbringe min årsregning med musimi, så var det blevet gjort

Det jeg viste var faktisk at Musimi var dyrere, MEN du skal tænke
over at den boks du køber hos Tele2 er bundet til dem. Så det jeg
slog på tromme for var egentlig, at du skulle checke med Tele2 om
du ikke kan anvende en anden boks, som Sipura'en ?

Koster ca. det samme, men den kan benyttes til andre også, og
du kan eksempelvis have en linie #2 hos en anden udbyder.

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 19-09-04 11:25

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
<snip>

> Koster ca. det samme, men den kan benyttes til andre også, og
> du kan eksempelvis have en linie #2 hos en anden udbyder.

Kan Sipura´en være logget på to forskellige SIP/STUN-servere samtidig?

--
Gio

Fra : Anders Lybecker

Dato : 18-09-04 09:08

[snip]
> [...]
> 10 timer * 60 minutter * 0,09 kr = 54 kr
> Ialt 138 kr + 5 kr i abonnement.
>
> Så 143 kr vs. 99 kr. Altså 44 kr mere pr måned.

Ikke så godt et regnestykke, da det ikke falder til Musimi's fordel.

> Men, hos tele2 betaler du for en låst boks = 699,- + 149,- i oprettelse.
> Så du har ikke billige udlandsopkald. Og skal afskrive de 748,- - hvilket
> tager små 2 år.

Du skal jo også bruge en boks hos musimi!

> Hvis du kan, så prøv at høre om du ikke selv kan købe en
> åben boks som Sipura 2000.

En Sipura SPA2000 koster 750,- hos estation.dk
(http://estation.dk/product.asp?product=77&page=1)

Povl, jeg vil give dig ret i at musimi er billigt, men det er ikke altid
den rette løsning. I hvert fald ikke i dette tilfælde - kun hvis man
ringer til udlandet. Jeg har ikke set nogen, som kan slå musimi's priser
på udenlandstelefoni.

Jeg er selv en glad musimi bruger, som prøver at åbne øjenene for
familie og venner for dette glimrenede alternativ.

Anders

Fra : Soren (News)

Dato : 19-09-04 20:15

"Jesper Giovanni" <gio@AnTiSpAm.ig.dk> writes:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
> <snip>

> Kan Sipura´en være logget på to forskellige SIP/STUN-servere samtidig?

To SIP-servere kan den godt klare ja. STUN er bare et vaerktoej til at finde ud
af noget om dit NAT-setup, det giver ikke mening at have flere af dem

Mvh, Soren

--
___

Fra : Benny