Re: 7 km fra central
Fra : Steen

Dato : 16-09-04 11:53

Jeg skulle nu mene at det er downstream som sætter begrænsningen mht.
loopreach. ADSL er frekvensopdelt således at upstream okkuperer
frekvensbåndet fra ca. 25 kHz til ca. 138 kHz (for ADSL annex A) og
downstream benytter båndet fra 138 kHz til ca. 1,1 MHz.

Et kabels dæmpningskarakteristik som funktion af frekvensen er at
dæmpningen bliver større for højere frekvenser. Altså vil det øvre
frekvensbånd (hvor downstream ligger) være det som bliver dæmpet
mest ved lange kabellængder.

En af årsagerne til ISDN's længere rækkevidde er jo netop også det
faktum at ISDN benytter frekvensbåndet helt nede fra DC.

-Steen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 12:14

I indlægget <cibrap$o88@odah37.prod.google.com> skrev Steen:
> [...]
> frekvensbåndet fra ca. 25 kHz til ca. 138 kHz (for ADSL annex A) og
> downstream benytter båndet fra 138 kHz til ca. 1,1 MHz.

Det er oftets upstream folk løber ind i problemer med.

Martin

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Steen

Dato : 20-09-04 10:34

Jeg kan ikke se nogen teknisk grund til det. Kan du forklare mig
hvorfor?

Mvh Steen

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-09-04 11:11

I indlægget <1095672844.504365.90550@h37g2000oda.googlegroups.com> skrev Steen:
> Jeg kan ikke se nogen teknisk grund til det. Kan du forklare mig
> hvorfor?

Hvilket indlæg besvare du?

Se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-09-04 19:25

20 Sep 2004 10:10:53 GMT, skrev Martin Schultz, på 12 linier, i
<slrncktb5d.jt0.news2004@hexagon.adsltips.dk>, :

>Hvilket indlæg besvare du?
>
>Se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>Martin

brug --
før din sig.
jeg kunne let find udaf hvem han svarede

ved tryk på den sidste springer dit indlæg frem

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-09-04 14:30

"Steen" <steenge@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke se nogen teknisk grund til det. Kan du forklare mig
> hvorfor?

Jeg har ingen teknisk forklaring.
Men ved de kunder hvor hastigheden skulle opgraderes har vi altid fået den
besked (hvis der var problemer med kobberet el. distancen) at højere
downstream var ingen problemer - men det ville knibe med upstream.

/Dennis

Fra : Steen

Dato : 20-09-04 15:11

>Martin Schultz Sep 20, 3:10 am show options New!
>Hvilket indlæg besvare du?
>Se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>Martin

Hej Martin.

Dit - Se nedenfor:

>Det er oftets upstream folk løber ind i problemer med.

Google's nye betaversion af deres webbaserede newsprog kan åbenbart
ikke finde ud af at inkludere teksten man svarer på. Det opdagede jeg
ikke lige. Beklager.