Antal processorer
Fra : S?ren G. Andersson

Dato : 16-09-04 11:00

Jeg har en HP Pavillion t260.dk med en P4 2,8 GHz multi-threading
(tror jeg det hedder) processor

Det undrer mig, at f.eks. jobliste/ydeevne samt dxdiag viser, at jeg
har to processorer.

Er det "multi-threading" processoren der overfor XP (home) giver sig
ud for to processorer eller ... ?

(jeg har endnu ikke skilt pc'en ad)

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Søren G. Andersson

Fra : Thomas VJ

Dato : 16-09-04 11:12

"S?ren G. Andersson" <buurand@events.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en HP Pavillion t260.dk med en P4 2,8 GHz multi-threading
> (tror jeg det hedder) processor

Næsten rigtigt - Det hedder Hyper-Threading.

> Det undrer mig, at f.eks. jobliste/ydeevne samt dxdiag viser, at jeg
> har to processorer.
>
> Er det "multi-threading" processoren der overfor XP (home) giver sig
> ud for to processorer eller ... ?

Ja, det er Hyper-Threading der kan det trick.

mvh,
Thomas
--
http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 11:13

S?ren G. Andersson wrote:
> Jeg har en HP Pavillion t260.dk med en P4 2,8 GHz multi-threading
> (tror jeg det hedder) processor

Det er det Intel kalder "Hyber Threading"-

> Det undrer mig, at f.eks. jobliste/ydeevne samt dxdiag viser, at jeg
> har to processorer.

Det er sådan som det bliver præsenteret over for styresystemet.

> Er det "multi-threading" processoren der overfor XP (home) giver sig
> ud for to processorer eller ... ?

Jep.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk