William Jones og nn Kietz, København ca. 1~
Fra : Carl Müller

Dato : 16-09-04 06:43

William Jones (født ca 1778 Kingston upon Hill(?) - død 1851, trolig
København) var te og porselenshandler i København. Fallitt 1814,
senere engelsklærer og dessuten klokker ved en engelske kirke i
København.
Han skal ha vært gift med en ?? Kietz. Kjenner noen til henne og
hennes opphav? Og vet noen noe om William Jones engelske aner? Paret
kan ha vært gift i England og hun (Kietz) ha vært engelsk. William
Jones må ha vært etablert i København i god tid før 1814 da han altså
gikk konkurs.
Såvidt jeg vet hadde paret iallefall 8 barn, bl.a. døtrene Nancy
Caroline og Caroline Anine som var gift med brødrene Just Ulrich og
Andreas Jerndorff.
Hilsen fra Oslo
Carl Müller

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 16-09-04 15:40

"Carl Müller" <carl.muller@ioks.uio.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ha vært gift i England og hun (Kietz) ha vært engelsk. William
> Jones må ha vært etablert i København i god tid før 1814 da han altså

Det må være denne familie, som findes i folketællingen 1845

København (Staden), Øster Kvarter, Hummergaden No. 234, 1. sal

Der vises flg. felter:

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

William Jones, 68, Gift, , Sproglærer, Hull i England
Caroline Anine Kietz, 66, Gift, , Hans Kone, København
Emma Olivia Jones, 24, Ugift, , Deres Datter, København
Christian Frederik August Lehmann, 65, Ugift, , ??mand, forhen Contoirchef i
Dansk Ca??, har Pension, Logerende, København

Mvh

Martin

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-09-04 17:12

"Carl Müller" <carl.muller@ioks.uio.no> wrote in message news:p09ik01beal6ci4g0pd7in5p29higgc3ff@4ax.com...
> William Jones (født ca 1778 Kingston upon HULL -

East Riding of the county of York,

> [...]
> Såvidt jeg vet hadde paret iallefall 8 barn, bl.a. døtrene Nancy
> Caroline og Caroline Anine som var gift med brødrene Just Ulrich og

you need parish registers

see http://www.genuki.org.uk

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=site:www%2Egenuki%2Eorg%2Euk+Kingston+upon+HULL

JONES is the welsh version of JENSEN

so originally Welsh

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=Kingston+upon+HULL

the town today http://www.thisishull.co.uk/

Kingston upon Hull City Council : Libraries : Family History Unit ... Tracing your family in Kingston upon Hull. Hull Family History
Unit. ... Hull Library Learning Centre ... New to genealogy and don't know where to start...? ...
www.hullcc.gov.uk/genealogy/index.php -

I hate gov uk webmasters because they often mess up URL form day to day

http://users.bigpond.net.au/stellers/Lookup/ery.html
East Riding of Yorkshire Look-up Exchange

also
http://beehive.thisishull.co.uk/default.asp?WCI=SiteHome&ID=3725

The East Yorkshire Family History Society was founded in 1977. Its main aims are to bring together those persons interested in the
study of family history, whether resident in the area or with interests in the area.

http://www.ffhs.org.uk/General/Members/Alpha.htm

http://www.ffhs.org.uk/General/Members/England.htm#2YEE

East Yorkshire FHS
CONTACT: Mrs M. Oliver, 12 Carlton Drive, Aldbrough, East Yorkshire HU11 4SF (Changed May2004)
E-MAILS: secretary@eyfhs.org.uk
WEB-SITE: http://www.eyfhs.org.uk/

good hunting

Hugh W