Gennem Norton IS 2003 ???
Fra : KE Kofod

Dato : 16-09-04 01:09

Hej med Jer.
Jeg har her 2 PCer.
1 med Windows XP Prof. hvor min printer sidder på en USB port.

PC nummer 2 er en Windows XP home Edi.

Min PC nummer 2 kunne godt finde min computer PC nummer 1, men den kunne
ikke finde min USB printer,
hvorfor ikke ???.
Da jeg frakoblede min firewall i Windows XP Prof. var der ingen problemer,
den fandt min printer med det samme, fint !.

Jeg vil godt køre med både livrem og seler, forstået sådan at jeg også har
NORTON internet Security 2003, men den er jeg kommet igennem !!!!.

Hvad blokerer i min Windows XP Prof. firewall så jeg ikke kan finde min
printer ???.

Hvordan skal jeg sætte min Windows XP prof. firewall op så jeg også kan
bruge den ???.

Jeg har for lidt forstand på dette så jeg beder Jer om hjælp ????.

Med venlig hilsen KE Kofod.

Fra : John

Dato : 16-09-04 01:20

"KE Kofod" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PC nummer 2 er en Windows XP home Edi.
>
> Min PC nummer 2 kunne godt finde min computer PC nummer 1, men den kunne

Vi har også én printer og 2 'putere. De kører på hhv USB- og parallel-port.
Det virker, og uden at skulle kæmpe med nogen firewall.

Mvh John

Fra : KE Kofod

Dato : 16-09-04 02:11

Hej John.
Tak for din henvendelse.
Vil du godt fortælle mig hvordan du har skruet dette sammen ???.
2 x PC og 1 x Printer ???.
Hvordan ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : John

Dato : 16-09-04 03:32

"KE Kofod" skrev i en meddelelse
> Hej John.
> Tak for din henvendelse.
> Vil du godt fortælle mig hvordan du har skruet dette sammen ???.
> 2 x PC og 1 x Printer ???. Hvordan ???.

Hej, meget gerne! Simplicity itself :)

Vor printer, Canon S 400, har 2 indgange: én USB og én parallel. Computer A
er forbundet til printeren via USB-kabel, mens computer B er forbundet til
printeren via parallel-kabel. Det virker helt uden konflikter eller andre
problemer.

Hvis din printer kun har en USB-indgang, kan du forsøge med en USB-hub
(hedder det vist; fås for små penge i supermarkeder med computer-afdeling,
fx A-Z), der udvider antallet af USB-tilslutninger.

Herefter sættes computer A til USB-hub'en via ét USB-kabel, computer B til
USB-hub'en via et andet USB-kabel, og printeren til USB-hub'en via et
USB-printer kabel. (Dette har jeg dog ikke afprøvet i praksis, da det jo
ikke er aktuelt hos os, men forsøget værd).

Håber det hjælper dig! Mvh John

Fra : KE Kofod

Dato : 16-09-04 12:02

Tak for info.
Så forstår jeg hvad du mener, ok.
Men min printer har kun 1 USB indgang.
Jeg mener da ikke at man kan vende en HUB om så den har 1 udgang til USB
printer og så flere USB indgange fra diverse PCer, kan det lade sig gøre
???.
Håber at få et svar.
Med venlig hilsen
KE Kofod.

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 12:30

KE Kofod wrote:
> [...]
> Jeg mener da ikke at man kan vende en HUB om så den har 1 udgang til USB
> printer og så flere USB indgange fra diverse PCer, kan det lade sig gøre

Men kan få USB server til netværket. Så kan flere PCere bruge en enektl
USB enhed sammen - men så har vi jo det sikkert problemet det hele
startede med.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : John

Dato : 16-09-04 12:34

"KE Kofod" skrev i en meddelelse

> Jeg mener da ikke at man kan vende en HUB om så den har 1 udgang til USB
> printer og så flere USB indgange fra diverse PCer, kan det lade sig gøre
???.

Har ikke prøvet, men ville i den givne situation gøre forsøget. Spørg evt
din forhandler, han må ha' hørt spørgsmålet (om 2 computere/ én printer)
masser af gange.

Mvh John