Mikrobølgeovn
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 15-09-04 22:36

Hej alle !!

Jeg sidde med et indlæg fra Fødevaredirektoratet der siger, at
mikroovne slet ikke er farlige og har samtidig indlæg fra HELSE
NYT.com der siger, at det burde være strafbart at sælge dem, da det
giver forandringer i blodet at spise fødevarer, der har været i
mikro.
Hvad er jeres erfaringer / meninger ??
Mvh.
Hans

Fra : bentedorrit

Dato : 17-09-04 09:23

"Hans Mikkelsen" skrev d. 15-09-04 22:36 dette indlæg :
> [...]
> NYT.com der siger, at det burde være strafbart at sælge dem, da det
> giver forandringer i blodet at spise fødevarer, der har været i

Hej Hans,

Mikrobølgeovne er blevet brugt igennem mange år og masser af
undersøgelser konkluderer at der ikke er noget farligt ved at bruge en
mikrobølgeovn til madlavning, snarere tværtimod (her tænker jeg på, at
f.eks. grøntsager kun skal tilsættes 2-3 skefulde vand og bedre bevarer
vitaminerne o.l.).
Jeg er ikke ekspert på feltet, men én ting er sikker, det går meget
hurtigere med at få lavet et måltid mad og der er mange muligheder, hvis
man køber en ordentlig mikroovn. Jeg har altid lavet mad på gammeldags
facon, men med tiden fik jeg mere og mere at lave og dermed mindre tid
til madlavningen, så da jeg fyldte 60 år købte jeg en mikroovn med grill
og såkaldt "crispfunktion" og gik i gang med at lære at lave mad på en
ny måde. Det var en rigtig god ide, som jeg har været meget glad for.

Mvh Bentedorrit

http://www.kandu.dk/