Haster: hjælp til at lukke en fake-server
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 22:31

Hej
Nu har jeg for anden gang modtaget en fake e-mail fra et svin som prøver at
lokke kreditkort oplysninger ud af ebay bruger. Jeg har rapporteret til
ebay, men de har åbenbart ikke formået at få lukket serveren.

Jeg poster dette link for at få LUKKET serveren med denne IP hurtigst
muligt. Er der en som vil tage over da jeg ikke synes at dem JEG kontakter
tager det seriøst nok?
http://67.180.64.228/.secure/safeharbor.verify.ebay.com/login.php

PAS PÅ IKKE AT INDGIVE OPLYSNINGER

--
Tom

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-09-04 22:39

On Wed, 15 Sep 2004 23:31:20 +0200, Tom wrote:

> Jeg poster dette link for at få LUKKET serveren med denne IP hurtigst
> muligt. Er der en som vil tage over da jeg ikke synes at dem JEG kontakter
> [...]

Jeg vil ikke overtage, men ifølge
http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=67.180.64.228&email=on er det
abuse@comcast.net, man kontakter, hvis man mener at nogen ved givne host
overtræder god opførsel på nettet.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-09-04 00:34

Troels Arvin wrote:

> Jeg vil ikke overtage, men ifølge
> http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=67.180.64.228&email=on er
> det abuse@comcast.net, man kontakter, hvis man mener at nogen ved
> givne host overtræder god opførsel på nettet.

Ifølge
http://pages.ebay.com/help/welcome/account_protection.html
-som der endda linkes til, vil spam (a) ebay.com også gerne have et praj. De
skriver også hvordan man kan verificere at man rent faktisk er på ebay.com
...ironisk men trist..