Bog?
Fra : Eva

Dato : 15-09-04 21:59

Hej NG

Som barn læste jeg en serie af bøger, krimier for børn, som jeg ikke kan
huske hverken titel eller forfatter på.
Det var ikke "De 5" bøger, men similare.
Der var ca.5 børn der kom ud for det ene "eventyr" efter det andet.
Det eneste jeg kan huske var, at en af børnene blev kaldt "Tykke".
Er der nogen der kan hjælpe med en titel eller forfatter til disse bøger?

Mvh
Eva

Fra : Jette

Dato : 15-09-04 22:11

Eva <eva__pedersen@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Det eneste jeg kan huske var, at en af børnene blev kaldt "Tykke".
> Er der nogen der kan hjælpe med en titel eller forfatter til disse

Forfatteren er, i lighed med "De 5"-bøgerne Enid Blyton. Serien hedder:
"Mysteriet om..."

Mvh Jette

Fra : Eva

Dato : 16-09-04 12:23

> Forfatteren er, i lighed med "De 5"-bøgerne Enid Blyton. Serien hedder:
> "Mysteriet om..."
>
> Mvh Jette

Jeps, det er de bøger!

Tak for hjælpen til jer alle!

Eva

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 23:22

Eva wrote:
> Der var ca.5 børn der kom ud for det ene "eventyr" efter det andet.
> Det eneste jeg kan huske var, at en af børnene blev kaldt "Tykke".

Var det ikke den serie der hed "de 3 detektiver"?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-09-04 23:29

>Var det ikke den serie der hed "de 3 detektiver"?

det er rigtigt, at der var en af dem i "De 3 Detektiver", som blev
kaldt 'Tykke' - nemlig Julian.. serien er i øvrigt skrevet af Alfred
Hitchkock..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 23:31

Bo Kamp Dudek wrote:
> det er rigtigt, at der var en af dem i "De 3 Detektiver", som blev
> kaldt 'Tykke' - nemlig Julian.. serien er i øvrigt skrevet af Alfred
> Hitchkock..

Hej

juuuuubbbbbiiiii.........endelig kom jeg først med et rigtigt svar
(har jeg vundet noget?)

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 23:36

Bo Kamp Dudek wrote:
> kaldt 'Tykke' - nemlig Julian.. serien er i øvrigt skrevet

Ifølge en hjemmeside er det Jupiter Jones der kaldes tykke (personligt
kan jeg ikke huske det)

"De tre Detektiver består af Jupiter Jones, der er den tykke og skarpsindige
1. detektiv. Pete Crenshaw, der er den høje atletiske 2. detektiv og den
mellemstore bebrillede Bob Andrews, der står for efterforskning og referat.
De tre drenge for i kystbyen Rocky Beach i Californien, ikke langt fra
Hollywood. Det meste af tiden tilbringer med at hjælpe til på
Skrammelpladsen som ejes af Jupiters onkel Titus og tante Mathilda. Her har
i deres hovedkvarter i en gammel påhængsvogn. De tre Detektiver bliver på
mærkelig vis inddraget i mange mysterier. Det ene mere indviklet end det
andet.

Fra : JIB

Dato : 16-09-04 07:17

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> det er rigtigt, at der var en af dem i "De 3 Detektiver", som blev
> kaldt 'Tykke' - nemlig Julian.. serien er i øvrigt skrevet af Alfred
> Hitchkock..

Glimrende serie, og klart bedre end "De 5", som er alt for ensformige og
forudsigelige.

Serien er i øvrigt absolut ikke skrevet af Alfred Hitchcock, men af
flere forskellige forfattere. AH har kun redigeret manuskripterne.

Som barn læste jeg "De 5", "Seks kammerater", "Kim"-bøgerne og "De 3
detektiver" og undrede mig konstant over, at jeg aldrig selv kom ud for
mysterier. Det vrimlede jo med dem alle andre steder...

Mvh. JIB

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 23:33

Brian k wrote:

> Var det ikke den serie der hed "de 3 detektiver"?

Læs lidt her

http://hjem.get2net.dk/giver/3.html