7 km fra central
Fra : Søren

Dato : 15-09-04 21:27

jeg bor 7 km fra en central og ikke få tdc 512 bredbånd p.g.a afstanden,
har jeg andre muligheder for at få det hos andre udbydere evt.256kb eller er
der ikke noget at gøre?
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 21:32

Søren wrote:

> afstanden, har jeg andre muligheder for at få det hos andre udbydere
> evt.256kb eller er der ikke noget at gøre?

Du kan muligvis få Sonofon FWA.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-09-04 21:33

"Søren" <s.i@pc.dk> wrote in message
> [...]
> har jeg andre muligheder for at få det hos andre udbydere evt.256kb eller

Har du hørt om TDC så evt kan nedsætte upload hastigheden så du fx kan få
512/64 Kbit

Det er uploadet der er meget afgørende... Så hvis du ikke skal bruge upload
til noget, kan du prøve at høre dem.. Det hjælper nok ikke rigtig så meget
at høre andre udbydere da det nok er det samme.

Men du kan evt. prøve anden teknologi som Sonofon Bredbånd FWA.
http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/internet/sonofon_bredbaand/index.shtml

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 16-09-04 08:26

Bjarke Hansen wrote:

> Har du hørt om TDC så evt kan nedsætte upload hastigheden så du fx kan få
> 512/64 Kbit

Nej, TDC leverer ikke 64 Kbit i upload på ADSL. Det gør de kun på Webspeed.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 09:02

I indlægget <41494010$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> skrev Jan G. Nielsen:

> Nej, TDC leverer ikke 64 Kbit i upload på ADSL. Det gør de kun på Webspeed.

Jo det er set hvor linien ikke har kunne trække minde. Det har dog
ikke givet afslag i pris.

Martin

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 16-09-04 21:28

Martin Schultz wrote:

> Jo det er set hvor linien ikke har kunne trække minde. Det har dog
> ikke givet afslag i pris.

Det er ikke noget du normalt kan bede om. Af selv samme grund som du
siger; der gives ikke afslag i prisen. Derfor, hvis du får afslag kan du
ikke bede om 64 Kbit og så få det alligevel.

Jeg støtter heller ikke på nogen måde at man gør det.

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 09:01

I indlægget <4148a5a8$0$240$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> skrev Søren:
> [...]
> har jeg andre muligheder for at få det hos andre udbydere evt.256kb eller er

7km er meget i overkanten. Du vil måske kunne trække en 256/128 men
de er langt fra sikker. Du kan jo altid prøve at bestille den.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-09-04 10:23

> [...]
> har jeg andre muligheder for at få det hos andre udbydere evt.256kb eller

Hvad med upstream?
Det er tit der filmen knækker når det er afstand - jo mere upstream jo
mindre rækkevide
Har du evt ISDN? - isfåfald nedlæg det - det giver ekstra rækkevide.
Alternativt tag fat i en udbyder der ikke bruger skillefilter det giver dig
også lidt ekstra distance.

/Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 18:43

Dennis Pedersen wrote:

> Alternativt tag fat i en udbyder der ikke bruger skillefilter det
> giver dig også lidt ekstra distance.

Skillefilteret skal til hvis der samtidig skal være telefoni på linien.

Jesper G. Poulsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-09-04 14:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Skillefilteret skal til hvis der samtidig skal være telefoni på linien.

Kan man ikke stadigt få det på "god gammeldags maner" med rå kobber?
Da jeg i tidernes morgen fik Tiscali var det på rå kobber (dengang kunne
skillefilter løsningen slet ikke fåes med andre end TDC.)

/Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-04 15:06

Dennis Pedersen wrote:

> Kan man ikke stadigt få det på "god gammeldags maner" med rå kobber?

Jo.

Men det er ikke alle steder hvor der er rå kobber i overskud til at
dette kan lade sig gøre.

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren

Dato : 24-09-04 19:26

jeg har fået sonofon fwa 512/512
"

Fra : kristina

Dato : 26-09-04 10:57

Søren wrote:
> jeg har fået sonofon fwa 512/512
> "

Håber at du bliver glad for det "jeg var ikke" men der er faktisk mange
der er tilfresse med det. jeg var nok bare uheldig. Har selv tele2 nu.
Det spille for mig, men hvor nogen andre er utfresse med dem.