Sony Ericsson lydkvalitet...
Fra : Stig Holmberg

Dato : 15-09-04 15:17

Er det stadig et problem med lydkvalitet og modtageforhold på Sony Ericsson
eller er de lige så gode som de andre nu?

Mvh. Stig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-04 20:23

Stig Holmberg skrev:

> Er det stadig et problem med lydkvalitet og modtageforhold på Sony
> Ericsson eller er de lige så gode som de andre nu?

Stadig? Det må være Nokia du tænker på for Sony Ericsson har i flere
år været i top.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : John

Dato : 16-09-04 11:36

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Stadig? Det må være Nokia du tænker på for Sony Ericsson har i flere
> år været i top.

(SONY)/Ericsson har i mange år været dårligere end Nokia hvad angår
følsomhed.

Om lyden er god eller dårlig syntes jeg ikke afhænger af mærket med den
enkelte model. Både SONY/Ericsson og Nokia har lavet modeller med god og
elendig lydkvalitet.

Jeg er udemærket tilfreds med lyden i min T610.

Dens evne til at komme på nettet (i yderområderne) er måske ikke helt på
højde med Nokia, men når den er på, syntes jeg den har en mere stabil og at
der er mindre udfald end på Nokia.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-09-04 20:38

John skrev:

> (SONY)/Ericsson har i mange år været dårligere end Nokia hvad angår
> følsomhed.

Det er ikke noget jeg kan genkende heldigvis.

> Om lyden er god eller dårlig syntes jeg ikke afhænger af mærket med den
> enkelte model. Både SONY/Ericsson og Nokia har lavet modeller med god og
> elendig lydkvalitet.

Korrekt.

> Jeg er udemærket tilfreds med lyden i min T610.

Det kan jeg godt forstå - den har også en suveræn kvalitet!

> Dens evne til at komme på nettet (i yderområderne) er måske ikke helt
> på højde med Nokia, men når den er på, syntes jeg den har en mere
> stabil og at der er mindre udfald end på Nokia.

Jeg har kun oplevet positive ting hvad angår følsomhed.

Fra : John

Dato : 16-09-04 20:45

> Det er ikke noget jeg kan genkende heldigvis.

Har du lavet direkte sammenligninger?

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-09-04 20:48

John skrev:

> Har du lavet direkte sammenligninger?

Ja (spørg mig ikke hvilke modeller for det kan jeg ikke huske)

Jeg kan bare huske at da det var rigtig "kendt" at S/E var dårligere på
det punkt der kunne jeg ikke genkende det.

Det kan jeg stadig ikke.

S/E er en lækker producent den dag i dag.

Fra : Rander

Dato : 17-09-04 00:23

Thu, 16 Sep 2004 21:37:34 +0200 brugte Martin Johansen [6000] 29 linier på
at fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Jeg har kun oplevet positive ting hvad angår følsomhed.

Tjah... En af mine venner har en T610, jeg selv har en Nokia 6610. Vi har
begge Orange.

Umiddelbart vil jeg da godt medgive at T610'eren har en bedre lyd, men jeg
vil påstå at det er marginalt. Til gengæld kan jeg uden problemer ævle
videre i min telefon når hans fuldstændig taber forbindelsen og ikke kan
finde nogen master...

Så synes jeg pludselig at det er mindre vigtigt at T610'eren er en hel del
bedre til at håndtere MIDI-toner end min 6610'er.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Der findes få oprigtige venner, men efterspørgslen er
heller ikke så stor. (Marie von Ebner-Eschenbach)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-04 08:32

Rander skrev:

> [...]
> vil påstå at det er marginalt. Til gengæld kan jeg uden problemer ævle
> videre i min telefon når hans fuldstændig taber forbindelsen og ikke kan

Jeg vil nu nærmere kalde det en stor forskel i kvalitet. Men som jeg tit
har skrevet andre steder så tror jeg det kommer an på hvor man har sine
præferencer.

Jeg har nu aldrig oplevet at tabe forbindelsen med min T610 da jeg havde
den.