Fangstrapport for dagens hornfisk
Fra : Chris

Dato : 12-05-01 15:29

Hejsa.

I dag var der lidt mere held i hornfiskene end i går.
Turen gik til Vosnæs Pynt. Jeg var der ved 9-tiden og så med det samme en
del fisk i vandet. Dog var sulten ikke så stor hos dem. Jeg fiskede i 7
timer, og fik tre pæne fisk med hjem.
Jeg havde sild og prop gående dagen lang, og det eneste action hér var da
proppen sank lidt før middag. Da krogen kom i land var der igen fisk -
hverken horn eller sild.
Lidt bedre gik det så med hurtige blanke blink. Det kastede for mit
vedkommende tre fisk af sig. Alle målte mellem 55 og 65 cm. De får en tur på
grillen inden så længe.
Andre på pynten fik også fisk, men ikke i vilde mængder.

Jeg håber, det bliver bedre i morgen, for der går turen samme sted hen. Dog
med den ændring, at jeg nok vil bruge min solcreme i stedet for bare at have
den med..... AV FOR S....!!

MVH
Chris

Fra : Lars J

Dato : 13-05-01 21:46

Tillykke - var selv ude ved stranden i Dragør og fik to fisk. Desværre kunne
det ikke blive til mere, hornfiskene ville ikke bide på sildestykker kun
blink.

Fik selv omkring 30 hug, de 10 blev mistede mindre end 2 meter fra mig, det
rene eldorado.

Der var omkring 10 andre fiskere der fik lige så mange hug, nogle var bedre
til at lande fiskene.

Det bringer mig så til et spørgsmål - hvordan undgår man at miste fiskene
?????????

Fiskede med "syleskarpe" kroge med en ekstra svirvel mellem blink og krog.

Lars

Fra : Chris

Dato : 14-05-01 05:17

> Det bringer mig så til et spørgsmål - hvordan undgår man at miste fiskene
> ?????????

Jeg ved ikke, hvordan man undgår at miste dem. Jeg fiskede (som skrevet
andetsteds) med en sølvblank 25 grams Jensen Tobis. Krogen er en trekrog
str. 10, som går 5 cm. bag blinket. Lørdag mistede jeg intet. Søndag var der
en, som huggede, men ikke tog krogen. Så her mistede jeg heller ikke noget.
Fangede dog kun tre begge dage, men alligevel - tab = 0%

Det skal måske nævnes, at jeg brugte en lidt for tyk snørre, nemlig 0.35mm.
Jeg gav virkelig blinket fart i vandet, da bunden på Vosnæs Pynt visse
steder har en træls beskaffenhed.

> Fiskede med "syleskarpe" kroge med en ekstra svirvel mellem blink og krog.

Også syleskarpe hér - dog med snørre mellem blink og krog.

MVH
Chris

Fra : Lars J

Dato : 14-05-01 19:08

Takker vil prøve med 5 cm snørre mellem blink krog næste gang.

Brugte forresten ABU tobis i blank, skal have nogle flere.

Hilsen Lars

Fra : Chris

Dato : 14-05-01 19:33

"Lars J" <lars-j@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Takker vil prøve med 5 cm snørre mellem blink krog næste gang.
>
> Brugte forresten ABU tobis i blank, skal have nogle flere.

Om det er Jensen, som jeg bruger, Hansen, ABU eller noget andet, tror jeg er
ligegyldigt. Men jeg er ret overbevist om at det skal være sølvblankt og gå
hurtigt i vandet.

Sild og prop har været indbringende ved Vosnæs Pynt i dag. Dog ikke for
undertegnede, som kun fiskede med blink i ½ time inden aftesnmaden.

MVH
Chris

Fra : Lars J

Dato : 14-05-01 20:06

Mente også bare at den skal være blank.

Vi prøvede rent faktisk med flåd og sildestykker om lørdagen med succes (5
på 45 minutter), men søndag var det kun blink der gav noget.

Fra : Kenny Hanberg

Dato : 14-05-01 21:12

Jeg troede også blinket helst skulle være blankt, men her i weekenden stod
jeg ved siden at et par med-fiskere umiddelbart så det ud til at de havde
fået den forkerte blinkæske med.

Det lignede til forvekslig vinterkollektionen, men de havde 5-8 gange så
mange fisk på som vi andre, vi stod omkring 20 mand hvor de stod i midten,
men de har nok haft for store kroge på da de midstede næsten alle fisk.

Jeg skal ihvertfald lige have et par af de hissige blink med næste gang.

-Kenny

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-05-01 17:27

Det er som regel fuldstændig ligemeget for hornfiskene om blinkene er
blanke, perlemorsfarvede eller ser ud som de har ligget i blød i sort
mudder. Bare de ikke skræmmer fiskene (og der skal vist meget til at skræmme
en sulten hornfisk). Forleden fiskede jeg bl.a. med en helt sort Smelt, en
Sort/rød ABU MAGII, kobberfarvede, blå, sølv og guldfarvede blink, og flere
andre afarter, for at se, om det gjorde nogen forskel. Det gjorde det ikke,
fiskne huggede på alt, uanset farve og størrelse.

Steen

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 15-05-01 23:50

Den erfarenheten har jag också gjort. Köpte en hel hög vit/oranga 10 kronors
Tobis-imitationer som fungerar utmärkt när fisken är där. Även rosa/svart
har tagit btra med fisk. Polaren fiskade med blå/vitt och detta gav i
princip samma resultat som blanka drag. Dom är inte särskillt kräsna.
/H

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-05-01 22:58

Så fik jeg endelig også hul på hornfiskene, selvom jeg måtte sande at
hovmod står for fald.
Jeg har en årlig tradition med, at den første hormfisk SKAL fanges på
Fornæs, så der begav jeg mig hen sammen med en fiskekammerat.

God dag mand økseskaft, hvorfor fulgte jeg dog ikke mit eget kort, i
stedet for at køre derhen hvor fiskene ikke er?
Det blev til "lidt" køren ned langs kysten, men endelig ved Katholm fik
vi spottet aktivitet i vandet, og det lykkedes da også at hive 8 stk. i
land for to mand, og ca det dobbelte tabt.

Men det var rart endelig at mærke et par hornfisk, i stedet for kun at
skrive om dem på nettet.

Venlig hilsen
Alex Linaa

--