Computer starter ikke
Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-09-04 12:19

Hej Ng

Nu har jeg lige købt noget nyt hardware og mit gamle er blevet sat i min
lillebrors computer, her for lidt siden startede jeg den op for at gøre klar
til at installere XP og den startede fint op men efter en halv times tid så
lukkede den bare ned, nu har jeg prøvet adskillige gange at starte for den
og også flytte rundt på stikkene til lys foran og til reset switch og power
switch, men intet for den igang. Den starter simpelthen ikke op, der kommer
ikke gang i hverken lys eller blæsere.

Det er et ASUS A7V-266-C og det sidder en AMD XP 1800+ på det og 256 MB
PC2100 Ram.

Når jeg sætter strømstikket i bunkortet kn jeg se at blæseren på cpu lige
giver et vink der fortæller "jeg har strøm" og lyset på bundkortet lyser op.
Det hele ser ud til at virke og det har det også gjort.

Jeg har en ide om at strømforsyningen ikke virker somd en skal men har nogen
en ide inden jeg beguver mig ud at prøve med andre strømforsyninger?

Mvh
Simon

Fra : Leo

Dato : 15-09-04 18:26

Du er vel ikke kommet til at slukke strømforsyningen, har du tjekket at stik
sider rigtig

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-09-04 13:04

"Leo" <leo@leo.lir.dk> wrote in message
> Du er vel ikke kommet til at slukke strømforsyningen, har du tjekket at
stik
> sider rigtig

Det hele sidder rigtigt og der er stræm ned til bundkortet da dioden på
bundkortet lyser.

Mvh
Simon

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-04 18:36

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

nogen
> en ide inden jeg beguver mig ud at prøve med andre strømforsyninger?

Hvis et vink er identisk med, at blæseren kører i kort tid og derefter går
ud, samt at dioden på bundkortet lyser kortvarigt, tyder det på, at
strømforsyningen er defekt. Også selv dioden bliver ved med at lyse.

Kurt

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-09-04 13:05

> Hvis et vink er identisk med, at blæseren kører i kort tid og derefter går
> ud, samt at dioden på bundkortet lyser kortvarigt, tyder det på, at
> strømforsyningen er defekt. Også selv dioden bliver ved med at lyse.

Det vink den giver er lidt ligesom at den kører en 8.del omgang, bare et
lille vink. Dioden lyser men når jeg trykker på powerknappen sker der bare
nada.

Jeg prøver lige at skifte strømforsyningen.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-09-04 13:27

> [...]
> nada.
>
> Jeg prøver lige at skifte strømforsyningen.

Skiftede strømforsyning og nu virker det.

Mvh
SImon