ASUS A7V133 blæser
Fra : CK

Dato : 12-05-01 14:00

Hej gruppe.

Jeg skal have nyt motherboard, og jeg har tænkt mig, at valget skulle falde
på ASUS A7V133.

Jeg har i forvejen fornyligt investeret i et NoiseControl-kabinet, og er
derfor meget opmærksom på støjudviklingen i den nye hardware jeg evt køber.
Mit sprøgsmål er derfor:

Udvikler den lille blæser meget støj, og - i så fald - vil det være en god
ide at udskifte den med noget papst?

Tak for jeres tid.

-Christian

Fra : Fritze

Dato : 12-05-01 14:45

> Jeg skal have nyt motherboard, og jeg har tænkt mig, at valget skulle
falde
> på ASUS A7V133.

Rigtig god idé Lækkert, herligt, dejligt, stabilt board

> [...]
> Mit sprøgsmål er derfor:
>
> Udvikler den lille blæser meget støj, og - i så fald - vil det være en god

*DEN* lille fætter? Den siger ingenting.....en lille prut overdøver
den.....ellers er den meget nem at udskifte med en lille (endnu mere) stille
blæser

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 12-05-01 16:23

> falde
>
> Rigtig god idé Lækkert, herligt, dejligt, stabilt board

True!

> [...]
>
> *DEN* lille fætter? Den siger ingenting.....en lille prut overdøver
> den.....ellers er den meget nem at udskifte med en lille (endnu mere)

False... Forbeholdt at nogle boards har været heldige... Normalt ser man
hurtigt (efter de første 150-200 timers brug) begynder at gå i stykker i
lejrene... Så begynder den at larme som jeg_ved_ikke_hvad!

Udskift den med en Lasanga fra www.bsmultimedia.dk - og sæt den på 7V... Så
er du godt kørende. Er du NoiceFreak - kan du sagtens bare sætte en heatsink
på... den bliver ikke så varm

Jeg selv har en slukket Lasanga køler på - men den kan tændes via min
DigiDoc, hvis det skulle være nødvendigt...

Så tag boardet - men kassér blæseren!

// Søren

Fra : Fritze

Dato : 12-05-01 16:42

> [...]
> hurtigt (efter de første 150-200 timers brug) begynder at gå i stykker i
> lejrene... Så begynder den at larme som jeg_ved_ikke_hvad!

Ja, det er nok rigtigt og jeg skiftede da også min ud efter ikke ret lang
tid, men den som sidder på nu, kan slet ikke høres og det er bare en bytter
fra forhandleren.....

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 13-05-01 02:36

> Ja, det er nok rigtigt og jeg skiftede da også min ud efter ikke ret lang
> tid, men den som sidder på nu, kan slet ikke høres og det er bare en
bytter
> fra forhandleren.....

Heldet følger de tossede :)

// Søren

Fra : Fritze

Dato : 13-05-01 09:47

> bytter
>
> Heldet følger de tossede :)

HOV HOV!!!

Fra : Staalanden

Dato : 13-05-01 14:28

On Sun, 13 May 2001 10:46:58 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote:

Min larmer de første ca. 20 sek ved opstart og derefter intet.
Hvad kan jeg gøre ved det?

Fra : Fritze

Dato : 13-05-01 14:44

> Min larmer de første ca. 20 sek ved opstart og derefter intet.
> Hvad kan jeg gøre ved det?

Skift den ud....Den går snart helt i stykker....det var nøjagtigt det, der
skete med min inden den døde helt

Fra : Thomas Loecke

Dato : 13-05-01 14:42

Hej Christian

A7V133 er et rigtig godt board..

Den lille blæser har jeg nu skiftet ud med en passiv køler (element uden
blæser) og det virker fortræffeligt. Den bliver ikke ret varm, og så slipper
man helt for støjen fra den.

Mvh
Thomas

ps. jeg limede et gammel K6 køleelement på..

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-05-01 22:36

> [...]
> Mit sprøgsmål er derfor:
>
> Udvikler den lille blæser meget støj, og - i så fald - vil det være en god

Hejsa

Jeg har et anbit kt7a-raid, som har samme blæser-heatsink-dims på vhippen..jeg
kører 145 på bussen..så det er ikke fordi den ikek skal arbejde lidt..jeg har
bare pillet blæseren fra, og ladet både den, og heatsinken sidde på..den bliver
ikke ustabil af det, og der er ingen forskel på hvor hurtig en FSB bundkortet
kan køre stabilt..så jeg tror ikke at chippen bliver dårligere fordi den bliver
lidt varmere...

det er det nemmeste og billigste at gøre....og jeg har ingen problemer haft med
det, og nu har det da kørt 3-4 måneder...

--

Best regards
Jacob Pedersen