Tilslutning af vekselstroem blokere for is~
Fra : Sille Poulsen

Dato : 14-09-04 21:36

Jeg har et underligt problem med min Acer TravelMate 240 computer. Jeg har
koebt et "miniVigor 128" isdn-modem og installeret det paa min Windows XP m.
SP2.

Selve modem'et virker fint og jeg kan tilgaa nettet uden problemer lige saa
laenge jeg koerer paa batteri. Naar jeg tilslutter vekselstroem "lukker" min
forbindelse helt. I nogle tilfaelde crasher min computer endda.

Hvad kan have indvirkning paa dette problem? Hvad kan der ske ved at jeg
tilslutter stroem til min baerbare computer? Jeg har umiddelbart ingen
DMA/IRQ konflikter (i.flg. "Enhedshaandtering") og jeg har installeret de
nyeste drivere til baade mit modem, motherboard samt generelle OS
opdateringer.

Enhver hjaelp modtages ...

Mvh,
Sille

Fra : Jesper Mørch

Dato : 14-09-04 22:32

Sille Poulsen wrote:

> [...]
> DMA/IRQ konflikter (i.flg. "Enhedshaandtering") og jeg har installeret de
> nyeste drivere til baade mit modem, motherboard samt generelle OS

Hvad sker der hvis du starter op med strømstikket i maskinen - altså på
vekselstrøm?
Hvis din ISDN-TA kan ringe op, når du starter maskinen med strømforsyningen
sluttet til, har du formentlig fundet en hardware-fejl (eller måske en af
de mange uforklarlige "features" i Windows).
Min Acer-laptop (Aspire 1312XC) har den underlige tendens, at hvis jeg
slutter netværks-stikket til maskinen imens den kører, genstarter den
spontant...
- Har nu en mistanke om at min maskine er en "mandags-udgave"...

Hvis din maskine under ingen omstændigheder kan bruge din ISDN-TA imens den
er sluttet til lysnettet, kan det være du skal se dig om efter en anden
strømforsyning - sikkert ikke nogen dårlig ide, hvis din strømforsyning er
underdimensioneret som min...
Jeg er ret sikker på at min ville kunne bruges som dyppekoger, hvis bare jeg
pakker den ind 10 minutter imens maskinen arbejder på højtryk

Mvh. Jesper

Fra : Peter Theill

Dato : 16-09-04 09:10

> Hvad sker der hvis du starter op med strømstikket i maskinen - altså på
> vekselstrøm?

Saa er det ikke muligt at komme online. Den aabner godt nok porten og
proever validering saa der sker lidt. Derfor tror jeg det giver meget god
mening naar du siger, det kan vaere stoermforsyningen der ikke leverer nok
stroem.

Fra : Morten L.

Dato : 15-09-04 06:44

"Sille Poulsen" <x@y.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> DMA/IRQ konflikter (i.flg. "Enhedshaandtering") og jeg har installeret de
> nyeste drivere til baade mit modem, motherboard samt generelle OS

Har du jordforbindelse på din AC-adapter?
/Morten

Fra : Peter Theill

Dato : 16-09-04 12:19

> Har du jordforbindelse på din AC-adapter?

Det mener jeg _ikke_ der er men det kan jeg lige proeve at tjekke. Hvad tror
du det kan have af betydning? Hvis jeg ikke har jordforbindelse skal jeg saa
proeve at fremskaffe et stik med det? Alternativt hvis jeg har, skal jeg saa
proeve uden?