serial port
Fra : vandaette

Dato : 12-05-01 13:35

jeg skal lave et program i c++ (visual vers. 6.0) som kan data til
serial porten. i borland compileren kan funktionen biosscom ( i bios.h
header fil) benyttes til formålet. jeg vil til at begynde med
forstille mig at sende en int til serial porten. er der nogen der
kan henvise mig til nogen steder på nettet der vedrører
problemstillingen, eller kunne komme med eksempler.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-05-01 15:09

"vandaette" <kash@worldonline.dk> wrote in message
> jeg skal lave et program i c++ (visual vers. 6.0) som kan data til

Det må betyde at du skal skrive et Win32 program

> serial porten. i borland compileren kan funktionen biosscom ( i bios.h
> header fil) benyttes til formålet. jeg vil til at begynde med

Det var vist noget der hørte de glade DOS dage til

> forstille mig at sende en int til serial porten. er der nogen der

Hvordan vil du representere en int ?
Som tekst ? som 4 bytes ?

> kan henvise mig til nogen steder på nettet der vedrører
> problemstillingen, eller kunne komme med eksempler.

Artiklen "Serial Communications in Win32" er sikkert et udemærket sted at
starte:
http://msdn.microsoft.com/library/techart/msdn_serial.htm

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Henrik Husted

Dato : 14-05-01 23:29

Et godt sted at kikke er paa http://www.codeproject.com
Der er klasser til de fleste formaal.

Hvis du vil benytte serial porten uden at skulle bekymre sig ret meget
omkring de forskellige API funktioner kan du f.eks. benytte mit COM modul
som kan hentes her: http://henrik.husted.net/serialcomm.htm

.Henrik