Fejl i afspilning af MP3 filer på Nokia 62~
Fra : /Torben

Dato : 14-09-04 20:37

Jeg oplever gentagne gange, at telefonen ikke kan afspille MP3-filer som kan
afspilles uden fejl på andre MP3-enheder.

Hvis jeg eksempelvis flytter 10 MP3-filer fra min computer til telefonen kan
jeg være sikker på, at 3-7 af dem ikke kan læses af telefonen. Den springer
simpelthen visse filer over, OGSÅ selvom alle de Mp3-filer jeg lægger i
telefonen er lavet med det samme komplimeringsprogram.

De samme filer kan afspilles fejfrit fra computeren og OGSÅ fra telefonens
hukommelseskort når dette tages ud og lægges i computerens kortlæser.

Nokias hotline siger, at det skyldes at jeg overfører filerne fra en
kortlæser. Men samme fejl optræder hvis jeg overfører dem via Nokia Audio
manager.

Er der andre der har tilsvarende erfaringer og er der nogen der kender en
løsning på problemet?

/torben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-09-04 21:12

"/Torben" <soren.dahl@esenet.dk> wrote in

> Er der andre der har tilsvarende erfaringer og er der nogen der kender en
> løsning på problemet?

Bare et gæt - jeg har ikke en 6230, men en gammel Nokia mp3 afspiller. Har
det noget med at de filer der virker er encodet med CBR og de der ikke
virker er encodet med VBR at gøre? Jeg bruger ikke afspilleren længere, kun
fm-delen deri - så jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener bestemt at huske
at jeg har haft problemer med mp3 filer encodet med variabel bitrate på
den.

/Flemming
--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : /Torben

Dato : 14-09-04 22:18

Problemet er nok ikke helt det samme, for her er tale om filer, der er lavet
med
det samme komprimeringsprogram. Fejlen ligger altså ikke i komprimeringen,
men et andet sted.
/Torben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-09-04 17:46

"/Torben" <soren.dahl@esenet.dk> wrote in

> Problemet er nok ikke helt det samme, for her er tale om filer, der er
> lavet med det samme komprimeringsprogram. Fejlen ligger altså ikke i
> komprimeringen, men et andet sted.

De fleste programmer kan lave både CBR og VBR encodede filer - det er et
spørgsmål om at sætte et flueben eller to. Så det at de begge er lavet med
samme program er ikke nok til at de også er encodet på samme måde. Med
mindre de selvfølgelig begge er blevet encodet i samme arbejdsgang med de
samme settings.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Anders

Dato : 16-09-04 19:58

Kan måske skyldes at filerne ikke er ægte mp3.
Det kan være at filerne er lavet i PCM formatet istedet for.

/Anders